Revija Joker - Final Fantasy IV: The Complete Collection

IGROVJE
stranka » igrovje » PSP » Final Fantasy IV: The Complete Collection
Final Fantasy IV: The Complete Collection

Sneti

Kot optimistični norec si sicer želim kakega orenk novega polnopravnega Final Fantasyja za PSP. Ampak to je približno tako verjetno kot oživitev tega praktično umrlega sistema. Zadovoljiti se moram torej s še enim rimejkom, tokrat štirice iz 1991.
Kot predelava FF4 za DS (Joker 182, 87) ima Complete Collection na PSPju obnovljeno grafiko, a ne v poligonski trirazsežnosti, marveč v višeločljivostnem 2D. Vse je videti ostrejše kot njega dni, zlasti sličice, ki med boji predstavljajo like in sovraž­nike. Od DSove inačice se tale razlikuje še po tem, da temelji na GBAjevi verziji, ki je nekoliko lažja. Vsaj v prvi polovici, nakar postane orenk zajebana. Že pretežno linearni glavni kvest, kaj šele dodatna vsebina, ki je po končanju rdeče niti ne manjka.


Dialogi so staromodni, s tekstom v okencih ob sli­čici lika in brez govora. Toda če si bolj čitavske sorte, te zna spretno napletena štorija orenk zagrabiti.
Nasploh se Complete Collection postavlja z obilico po­četja. Temeljna odprava, v kateri kot sprva temni in nato svetli vitez Cecil rešuješ svet pred dežurnim zlob­cem, zlahka pobere nekaj deset ur. Potem je tu obsež­ni dodatek The After Years, ki nadaljuje pripoved in vpelje nekaj malega igralnih sprememb na rovaš menjavanja dneva in noči. Doslej je bil na voljo le na wiiju v Virtualni konzoli. Spaja ju Interlude, vezni člen, ki sicer ni nič posebnega, a ga bodo kompletisti veseli. Tako kot izbire stare ali preurejene glasbene spremljave, ki je v obeh izvedbah občudovanja vredna.
Od kod tolikšna razlika med oceno DSove in PSPjeve inačice? FF4 na Nintendovi drkalici je bil ipak grafično docela drugačen, medtem ko je kvazi hires videz tele verzije vmesen, polovičarski korak. Na PSPju ni več augmentov, posebnih veščin, ki so na DSu dodatno povečali razlike med poklici. Visoka težavnost te je na DSu že spočetka pripravila na to, da bo doma­la vsak boj taktičen izziv (res škoda, da ni na začetku enostavne izbire težavnosti), medtem ko PSP­jeva izvedenka hoče preveč staromodne tlake s stotinami naključnih bojev. Vklopiš lahko udobno pohitritev s samodejnim tepežem, ampak s tem špil sam prizna, da je po tej plati dolgovezen.

Collection spočetka ni tako težak kot FFIV za DS, vendar to odplačaš z več rutinskimi, grinderskimi boji. Zanimiveje rata v drugi polovici igre.

Ne pomeni pa našteto, da je igra slaba. Dobra zgodba s čutečimi liki in temno, življenjsko stranjo ... mešanje srednjeveške fantazije in znanst­vene fantastike ... obilica raznolike vsebine tako na glavni poti kot ob strani ... zanimivi šefi ... boji, v katerih je treba ubrati alternativne strategije, prilagoditi pristope ter like in obvladati črto ATB (Active Time Battle), ki je debitirala prav v FF4 ... raziskovanje svetov peš in v letečih ladjah ... stalno prihajanje in odhajanje kameradov ... ter vobči občutek epskosti, ki v frpjih manjka, iz Complete Collection naredijo privlačen izdelek za ljubitelje žanra. Tisti, ki so štirico že končali, bodo veseli After Years in Interluda. Ostalim pa špila ne priporočam, saj je preveč staromoden. V fizični obliki in v spletni štacuni PS Store stane okrog 30 evrov.

Okoljska grafika je sicer tudi prestavljena v višjo ločljivost, a je slično ohrna in primitivna kot v izvirniku. Tega so zdaj pa res že dovolj predelovali.

Final Fantasy IV: The Complete Collection
Square Enix za PSP
objavljeno: Joker 216
julij 2011

75