Revija Joker - Injustice: Gods Among Us

IGROVJE
stranka » igrovje » xbox 360 » Injustice: Gods Among Us
Injustice: Gods Among Us

Sneti znova službuje pri Jokerju. Supermanu vrže pito iz Batmanovega gvan(t)a!

Ob navalu japonskih pretepačin neupočenemu ni težko misliti, da je vsa zvrst fevd po­šev­no­okih razvijalcev, ki skoznjo kanalizirajo zna­čil­ni videz in občutek. Street Fighter, Tekken, BlazBlue, Soul Calibur, Virtua Fighter, Dead or Alive, King of Fighters ... Takoj ko primeš kontroler v roke, veš, da so ti naslovi, ki si praktično lastijo področje, nastali v sušilandiji. A tako kot njega dni se jim zoperstavlja nekaj zahodnih razvijalcev, ki skrbijo za malo drugačne prijeme.
Med njimi so prodorni NetherRealm Studios, kjer so zbrani nekdanji uslužbenci propadlega Midwaya, založnika 'naše' tepežkarice Mortal Kombat. MKjev reboot izpred dveh let, ki mu uradno niso pripeli cifre 9, se je NetherRealmom na čelu s starostjo Edom Boonom lepo posrečil. Evolucijo sistema zdaj nadaljujejo z Injustice, od strani gledano 2D-pretepačino eden na enega, osnovano na licenčnih junakih striparnice DC Comics, od Supermana prek Batmana do Flasha in Wonder Woman. Kar je v redu, saj so ti v primerjavi z Marvelovo štalco - Spider-man, Iron Man, X-Men - v igrah še zmerom zapostavljeni.

Jokerjeva 'usmrtitev' je njegovi osebnosti primerno bizarna, največje zadoščenje pa ima, ko jo spusti staremu nasprotniku Batsu. V stripu Superman celo posumi, da se imata B in J rada.

Slabi pripovedovalci
Čofnemo v univerzum Justice League, kjer se DCjevi heroji družno borijo proti antijunakom, kriminalcem, vojnim dobičkarjem, pošastim, torej vsemu, kar ogroža mir na svetu in nežna čustva Giannija Rijavca. Zgodba se otvori tako, da Superman zaradi osebne tragedije fenta Jokerja in postane tiran, s čimer se del mož v pajkicah ne strinja in se mu upre. Spor se razraste v pravo vojno in se dodatno zaplete, ko ena od strani najde pot v alternativno dimenzijo, kjer je z Jokerjem vse v redu in Harley Quinn zato ni več žalostna. Vsled dimenzijskega portala so še možnosti, da alienskega polboga spravijo k sebi. Magari s kriptonitom, ki je itak vsakomur pri roki, drugače bi bil veliki S nepremagljiv.
Zgodba je obsežna, a do obisti neumna. V štorastih, pretirano kompresiranih videosekvencah se stvari dogajajo predvsem zato, da se lahko v bojih sreča vseh dvaindvajset likov in da obstaja izgovor za boj Batmana z Batmanom. Avtorji so obilno poskrbeli, da stvari letijo v luft in pesti proti gobcem, dočim so na globino pozabili. Morda ne bi toliko ugovarjal, če bi ne imel priložnosti prebrati spremljajoče stripovske serije, o kateri čitaj na naslednji strani. Tam sem videl, da se da iz navedenih idej skovati privlačno, napeto, odraslo fabulo. Tale v igri pa žali mojo inteligenco. Od­nos med Supermanom in Batmanom ni razvit, Wonder Woman je namesto Amazonke v moralnem precepu zgolj leteča joškača in tako dalje. Proti koncu nekajurnega premočrtnega enoigralstva sem, preobremenjen z zlaganimi tragedijami in lesenimi govorci, le še preskakoval sekvence, da bi čimhitreje prišel do naslednjega obračuna.

Ko se kamera v neinteraktivnih pasažah približa likom, vidimo, da je vanje šlo dosti truda. V redu se mi zdi, da ne spomnijo kaj dosti na filme. Le-ti so ločene interpretacije stripov.

Borci so zadostno uravnoteženi in raznoliki, pri čemer je manj menjav kožic kot v MK. Superman kuri z laserjem in zamrzuje njegov sovrag Doomsday pa je hrust, ki dela škodo od blizu.

Spodobni udarjalci
Takega z medmeti whaaam!, blaaam! in shazam! v oblačkih? Ne, kajti poreklu navzlic ni Gods Among Us nič kaj stripovski. V po­gledu od strani se na zvečine precej temačnih ozadjih z vso resnostjo spopade štiriindvajset bojevnikov in bojevnic. Pod okrilje imaš med drugimi priliko vzeti Catwoman, Green Lanterna, Nightwinga, Deathstroka in Lexa Luthorja. Vsi po vrsti (iz)­gle­dajo mrko kot Sub-Zero, Liu Kang in ostala banda iz Mortal Kombata. Krvi od tam resda skoraj ni in takisto ne rentgenskih usmrtitev, ki so tvorile velik del vizualne privlačnosti. Zato pa dobimo nadgrajen, soliden in širše zanimiv borilni sistem.
Namesto štirih gumbov za napade z rokami in nogami iz MK v Injustice uporabljaš tri, ki sprožajo šibek, srednje močan in močan udarec. To kombiniraš s smermi in blokom, ki nima več lastnega gumba in je pogojen s smerjo. V Mortal Kombatu si denimo preprosto tiščal blok in ko te je nekdo preskočil, se je lik sam obrnil. Zdaj je treba spremeniti smer, kar ob napaki omogoči crossup in morebitno žongliranje. Juggli so Injusticov kruh z maslom in jim je podrejeno marsikaj, med drugim deljeni udarec, s katerim nasprotnika vržeš v nasprotni zid, da se od njega odbije in ti ponudi priložnost za držanje v zraku z nadaljnjimi pravilno tempiranimi sunki. 

Razloga za igranje kampanje nista ne zgodba, ne umetna pamet, ki je skoraj tako čizerska kot v MK. Prvi je trening. Drugi pa v redu vmesne miniigre, kot je streličarstvo z Green Arrowom.

Šteje tudi polnjenje supermetra, ki rabi tako reševa­nju iz žongliranj kot rabi specialk, ki se razlikujejo od lika do lika in zanje uporabljaš četrti gumb. A večja posebnost boja je nameščena izven likov, kajti pri boju si lahko pomagaš z okolico. En tak faktor so objekti, ki jih moreš zalučati tekmecu v glavo ali jih uporabiti za njegovo poškodovanje, naj gre za viseče železne krogle, gumbe za sprožanje raket ali ventil, s katerim odpreš curek vode, ki onega odplavi. Drugi dejavnik so vnaprej določene točke na tleh, s katerih sovraga odbiješ v ozadje in ga poškoduješ ali ga pošlješ skozi zid, da se v predolgi animaciji potolče pri padanju v drug del arene, kjer se borba nadaljuje. Prijem ni nov in menim, da take finte poberejo malo preveč energije. Je pa učinkovit in pripomore k drugačnemu ob­čutku kot pri konkurenci, ki se s tem zvečine ne ubada. Izvirnost je kockarski sistem, kjer v zameno za morebitni pozitivni učinek med bojem z nasprotnikom stavita del svojih supermetrov. Koliko, se je treba odločiti v par sekundah in je vznemirljiv del taktike.

Omejen si na en lik, tako da to ni tag-team pretepačina. Je pa tu zanimivi sistem energije. Ko je eden od borcev ob vso moč, se črti ne resetirata, tako da nasprotnik obdrži prednost.

Povprečni izvajalci
Dvomim sicer, da bodo Injustice kaj dosti igrali po turnirjih in da bo za daljši čas zaposlil tiste, ki iščejo ultimativno globino, saj tu Japonci ostajajo kralji. Liki so malo preveč leseni, malo preveč je cenenosti na rovaš okolice in izstrelkov, ki se med sabo ne izničijo, sestavljanje kombinacij ter žongliranj pa je ravno toliko okorno, da poznavalci iger a la Ultimate Marvel vs. Capcom 3 in Street Fighter X Tekken ne bodo navdušeni. V meniju priročno navedeni frame data, dve vrsti vnosa - eden za joypade in drugi za palice - ter pohvalno uvajanje za začetnike gor ali dol.

Ko Deathstroke koga useka s svojim mečem ali ga ustreli, je krvi komajda za vzorec. Na des­ni pa vidiš duri, skozi katere je moč nasprotnika spektakularno poslati na drug del prizorišča.

Tudi internetno udejstvovanje, ki v slogu Mortal Kombata pozna rangirane in nerangirane boje, prežanje v sobah z izzivanjem ljudi, modus king of the hill (v sobi se zbere več osebkov in zmagovalec vedno igra) in oglede spopadov drugih, ni povsem na nivoju. Spletno povezovanje je okej, a ni tako kakovostno kot pri japonskih tekmecih, saj hitro pride do zamika, ocene pinga so pavšalne in nezanesljive ter manjka fini 'avtomatni' način iz SSF4, kjer se udejstvuješ v enoigralstvu in te ljudje izzivajo.
Še nekaj moram izpostaviti, in sicer neznanost večine likov in univerzuma Justice League v Sloveniji. Ko sem našteval prej junake, ki jih lahko vzameš - ti je pri katerem vztrepetalo srce? Pri Supermanu, Batmanu, Jokerju in Catwoman verjetno, morda še pri Lexu Luthorju, Banu, Green Lanternu, Flashu in Wonder Woman. Potem pa se nabor zaključi, kajti DC Comics je pri nas slabo prisoten. Black Adam? Doomsday? Killer Frost? Sinestro? Aquaman? Kdo so to? Za Slovenca ni take čustvene povezave z vsebino kot za Američana in Britanca. Nam so bliže Marvelovi nadmožje - in banda iz Mortal Kombata. Scorpion, junak naše in vaše mladosti ...

Liki, ki jih izbiraš na estetskem zaslonu, so odklenjeni vnaprej, ozadje pa igra dodeli naključno, ko oba igralca opravita izbiro. Na razpolago je že prvi DLC-lik, Lobo, in še več jih bo.

Mnogodajalci
Vendar to ne pomeni, da je Injustice slaba igra. Ni vrhunska, a je solidna, sploh če nisi nagnjen k temu, da bi cele ure preučeval sezname udarcev (ti so relativno kratki) ter te zanima predvsem fajterski žmoht, po možnosti s kolegi na kavču. Ko Superman zakuri Batmana z laserjem iz uča, ta pa Kriptoniča zbije z batmobilom ... ko Joker nasprotnika s petih centimetrov bazukira v fris ... Hawkgirl dela leteči švigašvaga ... Solomon Grundy kliče grobarske neugodnosti ... Green Arrow po odletu skozi steno pristane pri mumijah, ki ga nemilo premikastijo ... ti pa nasprotnika obmetavaš z deli okolice in mu težiš z gambli ... tedaj ti je jasno, da s privlačnostjo pretepačin niso povezani le one-frame linki in okizeme na svetovnem turnirju Evo. Veliko zna doprinesti dobra stara domišljija.

Wonder Woman je zanimiv lik, ki menjava med bičem, efektivnim z razdalje, in mečem ter ščitom, s katerima je močnejša od blizu. Za Lexa pa nisem ziher, kaj je – subtilen ali trapast.

Injustice: Gods Among Us
NetherRealm / Warner za xbox 360, playstation 3
objavljeno: Joker 238
maj 2013


 
 
sorodni članki