Revija Joker - Fight Night Round 4

IGROVJE
stranka » igrovje » xbox 360 » Fight Night Round 4
Fight Night Round 4

Sneti nekomu maliciozno izmaliči obraz. Ampak to stori taktično!

Spet smo pri napačnih prvih vtisih. Recimo glede boksa. Lahko je misliti o njem, da gre za brezzvezno opletanje z rokami. A v njem je toliko globine in lepote, da si ni zastonj pridobil naziva 'sweet science'. In glede FNR4. Glej, še ena pretepačina, kjer si bedaka preštevata rebra, dokler eden ne stakne možganske otekline, bo vpila nesezna­njena raja. Naj. Več od žeg­nanja prvega vtisa od nje itak ne gre pričakovati.

Umetna pamet je presenetljivo na nivoju in boji s konzolo nudijo ure za­bave ter izziva. V karieri nasprotniki pogosto menjajo stile in včasih so spo­padi prave puzle, posamezni boji pa nudijo ekstra zajeban težavnostni nivo.

V kvestu za polomljenim zobom se lotiš instantne bitke s številnimi licenciranimi (ameriškimi - prodornih Vzhodno­evropejcev, kot je Kličko, ni) boksarji iz vseh trebušastih kategorij, med katerimi izstopata Mohamed Ali in Mike Tyson ... priheftaš prijatelja na istem kavču ... greš na splet ... ali se udeležiš enoig­ralske kariere. Na netu čakajo spopadi z licenčnimi frisi in prvenstvo z lastnim boksarjem, kjer nabiraš točke za lestvico, tvoj fajter pa je po statistikah izenačen z ostalimi. Vseeno se od njih razlikuje, saj ga definirajo številni drugi podatki, kot so višina, teža, doseg, krovni stil ter slog udarjanja in obrambe. Tu je nemalo kombinacij, tako da borci na Livu in PSN še zdaleč niso narejeni po kopitu. Zamik (lag) ima na akcijo praviloma majhen vpliv, folka pa je dovolj na obeh sistemih, saj se špil odlično prodaja.
Kar se kariere tiče, gre za dosti običajno sosledje bojev in treningov z nekaj sladkorčki, kot sta prehajanje med kategorijami in uvoz drugih boksarjev. Stili, ki jih določiš na začetku, ostanejo zaklenjeni, višajo in nižajo pa se statistike, ki jih spreminjaš s treningi. Te lahko simulira konzola ali se jih lotiš sam, pri čemer imaš priložnost opazno več­je­ga izplena. Ali manjšega, če si les. Vaje so fine, od udarjanja v vreče do sparinga. So zabavne, hitre in razgibane, ni pa jih moč takoj zamojstrovati in si boksarja urno nabildati. Ker njegova kariera traja med 50 ter 60 spopadi in ker vsako višanje statistik negativno vpliva na nekatere druge, je dobro premis­­liti, kako ga boš razvijal.

Marsikaj iz trojke je še vedno prisotno, recimo plapolanje kože na telesu, ko te kdo orenk pritisne. Veliko elementov pa je predelanih na bolje, med drugim pobiranje s tal in manj zamudno obnavljanje telesa med rundami.

Ko si namreč v ringu, se pozna vsaka malenkost. Zahvaljujoč prenovljenemu pogonu je grafika nadprepričljiva, s švicem, ki obilno leti s teles, in življenjsko animacijo. Predvsem pa sta borca v tesnem stiku. Medtem ko je bilo prej med njima čutiti pregrado, sta zdaj prilepljena eden na drugega. Zamahov količinsko gledano ni blazno več, saj igra ostaja pri repertoarju direktov, krošejev in aperkatov. To je moč zopet zd­ru­žiti z nizko in visoko blokado ter izmikanjem v bloku, kjer z levo gobico na joypadu vrtiš trup. Udarce izvajaš z vrtenjem in potiskanjem desne gobice, pri čemer gumbov zaenkrat ne moreš uporabljati. Ob­ču­tek je naraven in gladek, sploh ko dojameš, kako sunki tečejo eden v drugega. Direktu v glavo z eno roko reci­mo sledi kroše v trup z drugo, kar združiš z nagibanjem telesa. Skloniš se naprej dol in istočasno greš v aperkat, kar mu da dodatno silo, ali se umakneš kro­šeju, da potem nemudoma izvedeš svojega. BAM!
Ta BAM!, ki je grafično perfektno predstavljen, je lahko hiter, vendar moraš za to igro naštudirati. Na prvi pogled se zdi, da govorim o silnih verzijah normalnih žvajzev (haymakers) in signature movih. A najbolj boli tisto, kar izvedeš v odgovor - prekinitve nasprotnikovih dejanj ali treski, ki neposredno sledijo njegovim, ko je odprt. Pri tem so najbolj učinkovite blokade, ko sunek prestreže v pravem trenutku (tiščanje bloka tu ne pomaga), nakar odgovoriš z lastnim. Toda pazi, nasprotnik lahko prav tako prestreže tvoj protiudarec in te kaznuje!

Med boji te spremlja odličen komentar, ki pa se žal začne ponavljati. Nasprotno treninge spremlja tišina, ki jo prekinjajo trenerjevi klici.

Da se to ne bi dogajalo v tri krasne, imata oba boksarja določeno zalogo zdravja, kondicije (stamina) in vzdržljivosti blokade. Kondicija se najbolj znižuje ob mahedranju in prejetih udarcih v telo, zdravje pa, ko jih fašeš po goflji. Več stamine kot imaš, več kombinacij in protiudarcev lahko izvedeš ter hitrejši si. In bolj kot si na psu z zdravjem, bolj je verjetno, da te bo kaj močnega pokosilo. Vse to je čudovito uravnoteženo. Nekaj zdravja in kondicije si povrneš med rundami v zameno za nabrane točke, ki jih dobiš za us­pešno plasirane udarce. Torej: bolje kot si mlatil, več lahko vložiš v obnovitev telesa, kar je pomembna nalož­ba za prihodnost. Kajti čeprav se lahko spopad konča hitro, dosti odločitev o zmagovalcu pade na podlagi sodniških točk, medtem ko ima manj upehani po desetih rundah, ko sta oba zgonjena kot vola, otipljivo prednost. Boks je pač dostikrat maraton in to ni igra za nepotrpežljive, saj zahteva čas in razumevanje specifike.
Zapisati moram še par drugih opozoril. Začetnikom bo­do v spletnih bojih najedali kretenčki, ki divje talajo jabe in direkte, saj to početje ne vzame dosti stamine. Z malo vaje jih je moč dokaj lahko zatreti, a znabiti bodo komu špil priskutili. Tudi headbutti so ceneni in kondicija ima malo premalo vpliva na hitrost pobegov. Nokavti po treh nokdavnih so malce umetni, kariera je utrujena (bomo kdaj videli Zgodbo o boksarju v igralni obliki?), ni prvoosebnega pogleda iz Round 3 za PS3, sedel bi še kak nalinijski modus, včasih se zgodi kaj nepredvidenega in zaznavanje gibov desne gobice zna biti v žaru bitke težavno. A vse to ne poš­ko­duje bleščeče akcije v ringu, ki poseduje ubijalski instinkt in obenem prinaša zvrhano mero tehnike & taktike. Bolj vrhunske simulacije sladke znanosti še ni bilo, dosti boljših pretepačin pa letos takisto nismo in ne bomo ugledali.

Fight Night Round 4
EA Canada / EA za xbox 360, playstation 3
objavljeno: Joker 192
julij 2009

87