Revija Joker - CounterSpy

IGROVJE
stranka » igrovje » playstation 3 » CounterSpy
CounterSpy

Sneti ni vohun, ki so ga nategnili, temveč med­narodni mož misterijev, ki reši svet.

Jedrska grožnja, ki je kot rabljeva sekira visela nad svetom za časa hladne vojne, je bila tako strašna, da so se iz nje upali zafrkavati redki. Vici so se bolj pokali na rovaš njenih profanih produktov, kot je James Bond - pomniš odličnega Austina Powersa z Mini Mejem in straniščnim humorjem deluks? Neodvisna tiholazna akcijada CounterSpy ne gre v take skrajnosti, je pa na vsak način zabavna in prinese rahlo sarkastičen pogled na hladno vojno, ki se mu je težko upreti. Sploh ob taki zunanjosti.

CounterSpy je špijonska akcijada, v kateri ni dobro vznemirjati stražarjev. Zdravje pod streli brž poide in čeprav bom prvega soldata na karate, me bo drugi ugonobil.

Časoplovnost
Novinci posrečenega imena Dynamighty so ustvarili slastno stilizirano podobo, ki se je ne bi sramovala kaka višeprora­čuns­ka risanka. Liki hecnih dimenzij živijo v realistični okolici, oboje je izdelano iz ostrokotnih, flehasto pobarvanih polj, nakar sta čez vse poveznjena rahlo zrnat filter in izbuljenost v slogu katodnega zaslona. Cel-shadane so celo eksplozije in kri. Jasno je, da špil ne izkoristi zmogljivosti playstationa 4, a navsezadnje v enaki obliki deluje še na PS3 in viti ter na vseh izgleda fantastično. Kot bi se ga znameniti pisec vohunskih trilerjev John le Carre zadel v kakem amsterdamskem kofišopu in toliko časa nažiral lokalnemu slikarju, da bi ures­ni­čil njegove ideje. Če bi igro priključil na 3D-tiskalnik, bi ven majkemi prilezle kosmate prevleke, nadstropni salonarji, plošče skupine The Supremes in morebiti kak Alan Ford! Ob džezi muziki in pristnih zvočnih efektih v slogu špijonskih filmov nastane lahkotno vzdušje, ki bi ga Brežnjev in Kennedy ne bila vesela, smo ga pa tolikanj bolj mi.
Z roko v roki s tem hodi štorijica, ki je bolj kot po vsebini zanimiva po idejni podlagi. Ne nastopamo v vlogi Američana ali Sovjeta, temveč kot pripadnik organizacije COUN­TER. Ta varuje svet pred pokvarjenimi politiki in razgretimi generali, njen čas pa je prišel ravno zdaj. Supersili, nesubtilno imenovani Imperalisti in Socialisti, sta namreč padli v dirko, kdo bo z nuklearnimi raketami prej razgonil Luno. Zato se je treba dokopati do načrtov za poniglavi načrt, ki bi Zemljo med drugim oropal nočne luči in plimovanja morja. Vohun in njegov nadrejeni se v tekstovnem čveku med misijami krepko čudita tem neumnostim. Tako se vsega drži lušten pridih pikrosti, ko niti sam ne moreš verjeti, kaj se gredo rdeči in modri. No, modri samo po barvi.

Ko te ugleda en vojak, alarmira vse nadstropje, vznemirjeni pa postanejo tudi v drugih štukih trenutne sobane. Če napetost traja predolgo, dvignejo DEFCON.

Od včeraj na danes
V nasprotju z dosti sodobnimi tiholaznimi igrami, kot je Thief, CounterSpy v osnovi igramo v pogledu od strani. Taki me­ša­ni­ci ploskega premikanja s poligonsko grafiko rečemo '2,5 D' in je sorodna uspešnicam včerajšnjika, od davne Impossible Mission prek Castlevanij in Metroidov do ne tako davnega Shadow Complexa. Oziroma, če naj ostanem v domeni skrivalnic, odličnemu Mark of the Ninja.
S slednjim si CounterSpy deli gladko prehajanje med pasivnostjo in aktivnostjo, skritostjo in spopadom. Njegove stopnje so dokaj kratka, kake četrt ure dolga zaporedja ločenih so­­ban, v katerih je osrednji cilj ta, da se mimo vojakov in oko­ljskih ovir prebiješ do skrajne desne in tam vklopiš ra­ču­nalnik. Na poti iščeš predvsem mikrofilme za zlodjevski plan supersil, kajti ko jih zbereš dovolj, se premakneš na naslednji, težji sklop od petih. Sosledje sklopov je linearno, toda na samih nivojih je dosti variacije. Do neke mere so namreč sestavljeni naključno. Vsaka stopnja se sproti ustvari iz vnaprej določenih gradnikov in vrst prostorov, tako da je vsakič drugačna in načeloma sveža. Sčasoma sicer opaziš ponavljanje čumnat, a formalno rečeno nikdar ne veš, na kakšno kombinacijo boš naletel.

Tu varnostnik sumi, da se mu nekdo plazi po bajti, zato gre raziskovat. Oni drugi je obrnjen pravokotno nanj, zato ne bo videl, ko bom radovednega tiho fental.

'War games'
To je kul, kajti CounterSpy te stalno drži v napetosti. Finta ni v tem, da naštudiraš stopnje, temveč v prilagajanju situacijam. Včasih se znajdeš v prazni sobi, drugič takoj naletiš na sovražnika, ki je celo obrnjen proti tebi in te nemudoma zagleda. Tretjič v kajuto vodi več poti in prav tako je več nadstropij v njej, tako da je na tebi, kako se boš zadeve lotil. Nekateri prostori so taki, da spodbujajo prikritost in plazenje sovražnikom za hrbte, od koder se jih instantno znebiš s karate udarcem. Isto velja, če jih začopatiš, ko tičiš za kakim objektom in se ti približajo. Ali celo, če se jim približaš, ko že streljajo nate. 
Drugič si lahko šunjanje zatakneš za klobuk, saj si malodane prisiljen v strelski obračun. Tedaj potegneš navadno ali pridušeno pištolo, strojnico, šotganko in slično pokalico ter daš kanaljam svinčenega vetra. A pazi, če se tistih z radiem ne znebiš dovolj zgodaj, dvignejo preplah in zvišajo stopnjo DEFCON. To ima za posledico večjo živčnost stražarjev oziroma sprožitev odštevanja, ki ti da minuto, da dosežeš računalnik. Prej kot se to zgodi, daljša je pot do njega, zato tega nočeš.

Taka pozicija je zelo neugodna, saj me bodo nastreljali od uspredi in od uzadi. Poiskati moram zaklon, od koder bom tečnobe zapored odstranil (spodnja slika).

Razpištoljen agent
Če hočeš CounterSpy igrati kot klasično tiholaznico, kjer bi bil stalno neopažen, je problematičen. Prevečkrat te zaznajo ob vstopu v sobo in ob najmanjši napaki pri šviganju med objekti, čemur sledi streljanje. Takisto nimaš naprednih nindža možnosti. Ne moreš izkoriščati senc, ni dimnih bomb, ne znaš žvižgati ali trkati, da bi privlekel pozornost. Le čakaš lahko, da se soldat obrne stran oziroma da nisi v vidnem snopu kamere, nakar ga headshotaš, da ne jadikuje.
Po drugi strani pa ravno to daje igri poseben naboj, ki spomni na Splinter Cell: Conviction in njegov 'action stealth'. Gladko prehajanje iz ene v drugo skrajnost, iz skri­­vanja v streljanje, je pogosto, vznemirljivo in vzdušno. Zlasti ker zaradi delne naključne tvorbe nivojev ne veš, kaj je za vogalom, in ker lahko vedno izbiraš med dvema misijama, imperialistično ter socialistično. Škoda, da je streljanje nekoliko nerodno in da si sem ter tja prisiljen ciljati sovražnike onkraj vidnega polja ali take, ki prihajajo iz ozadja ali ospredja.

Največ točk dobiš za tiha krepanja stražarjev. A točke prinaša tudi rambovsko trebljenje vojakov, ki se na socialistični strani pogovarjajo v pravi ruščini.

Skoraj zlati onegaj
Na dolgi rok je igra vseeno nekoliko premalo razgibana, da bi jo lahko srčno priporočil. Ker je pristopov k situacijam le nekaj, se začne nekoliko ponavljati. A prav v tej repeticiji najdeš zabavno rutino, ki sčasoma izzove. Za prvi skozihod potrebuješ nekaj ur in ni preveč težak, dasi ti znajo močnejši soldati in trpežnejše kamere zavdati, če si preveč pogumen. Nato pa se odkleneta višji zahtevnosti, ki ne trpita neprevidnosti in polovičarstva ter te bolj silita v prikritost. Kratkost je torej relativna.
Privlači tudi nabiranje denarja iz sefov, včasih potisnjenih v skrite kotičke, in načrtov za boljša orožja. Med njimi je pištola, ki capine prisili v spopadanje med sabo. A ne misli, da si jo boš kupil kar tako, saj cekina ni dosti in st­relivo, ki si ga moraš med misijami kupiti na lastno pest, je drago. Plačuješ lahko za do tri začasne nadgradnje, ki te denimo naredijo bolj vzdržljivega ali tišjega. Toda vsak belič, ki ga daš za te olajšave, ti manjka za nakup krepelc, in teh ni nikdar zadosti ...
Upoštevaje luštno asinhrono večigralstvo, ki ti daje toč­kov­ne izzive glede na folk z interneta in ti pušča trupla poraženih, s katerih dobiš dodatna sredstva, ter nizko ceno 13 evrov v Playstation Storu je CounterSpy še ena dokaj močna neodvisniška titula v Sonyjevem arzenalu. Všečen naslovčič, ki bi rad predvsem zabaval in ugajal. Uspe mu.

CounterSpy bi zlahka pretvorili v mladinsko risanko, pri čemer jim podobe sploh ne bi bilo treba kaj dosti spreminjati. Še en dokaz, da ni vse v številu poligonov.

CounterSpy
Dynamighty / Sony za playstation 3, playstation 4
objavljeno: Joker 254
september 2014

76