Revija Joker - Under Night In-Birth Exe:Late

IGROVJE
stranka » igrovje » playstation 3 » Under Night In-Birth Exe:Late
Under Night In-Birth Exe:Late

ASRMare si hoče ogledati ani­me, a kasira eno na gobec.

Tudi zahodnjaki si lahko naposled privoščimo novo animejsko borilno igro čudaškega naslova za PS3, ki je bila doslej na avtomatih in v izpopolnjeni obliki na konzoli dostopna le Japoncem. Za njo stojita firmi French Bread in Arc System Works, ki v svetu mlatilnih arkad uživata velik ugled. Prva se pohvali s sladokus­no serijo Melty Blood, dočim Arc skrbi za titane, kot sta BlazBlue in Guilty Gear. Kaj sta nam podjetji skuhali?

Under Night je solidna animejska mlatilka, ki jo krasi nov, inovativni merilnik kakovostnega igranja. Igra namreč nagrajuje taktično zrelejšega špilavca.

Fabula, ki je ni
Štorijalno je od strani gledana, risankasta zadevščina tako skopa, kot smo od pretepalk vajeni. Paranormalna aktivnost v našo realnost kliče ljudem nevidne zlobnjake, Voide, ki jih vidijo le nekateri. Pošasti dotične napadajo in kdor preživi, se je sposoben zoperstavljati temačnim silam. V zgodbenem načinu spoznamo prigode šestnajstih takih lovcev na demone in izvemo, kaj jih žene. Protagonist Hyde je denimo tipičen deček iz animejev, ki spomni na šotokanskega bojevnika. Nasprotnika zmore nadzirati z ognjenimi kroglami, če se mu približaš, pa nespametne napade zaustavi z aperkatom. Njegovo nasprotje je gorostasni monstrum Waldstein, čigar ogromne šape zbujajo strahospoštovanje. Orjak je počasen, a so njegovi prijemi kostolomno boleči. Zlovešča joškača Hilda pa te z varne razdalje obstreljuje z bodali. Izbira likov je zanimiva, igralno pa so raznovrstni.
Preizkušamo jih v klasičnih načinih, od štorijalnega prek preživetve­nega in tistega, kjer šteje čas, do urjenja. Dotično je precej jalovo in še zdaleč ne tako podrobno kot denimo v Killer Instinctu. A nič ne de, saj igro krasi ravno ta lastnost, da je lahko priučljiva in začetnikom brž razumljiva. Škoda, da umetna pamet ne nudi velikega izziva. Zato imaš od igre največ v spopadih z ljudmi.

Komandni pult
Borilni sistem pozna osem smeri premikanja in tri vrste napadov - šibkega, srednje močnega in silovitega. Poleg teh je tu še četrti gumb, ki ga uporabljaš kot ščit v obrambi ali kot hiter premik k nasprotniku. Navadne udarce nizaš v kombinacije, kar dopolnjuješ s specialkami, ki jih izvajaš z dokaj standardnimi gibi, kot je četrt kroga od dol do naprej v navezi z gumbom za napad. Nadalje so tu močnejše, EX-inačice slednjih, za katerih izvedbo je treba vsaj nekoliko napolniti merilnik na dnu zaslona. Takisto je vdelan najmočnejši žvajz, 'infinite worth', ki nasprotniku spije dobršen del živ­lje­njske energije, a mora biti za njegovo udejanjenje merilnik poln. Omembe vredna pa je tudi tehnika 'veil off', podobna eni od mehanik iz King of Fighters XIII. Sprožimo jo s hkratnim pritiskom treh gumbov za napad. Tedaj lik zasveti, pridobi na moči in je v kombinacije sposoben povezovati več potez.

Podoben sistem tepežkanja uporablja Street Fighter IV, ki mu je Under Night podobna še po drugih prvinah. Ne gre za tipično brzinsko animejsko mlatenje, temveč je akcija bolj premišljena in poudarja izrabo prostora ter potez. Liki pa ne poznajo šviganja po zraku in dvojnih skokov kot v BlazBlue in Guilty Gearu. No, odsotnost tega je med drugim posledica dejstva, da ima večina likov dolg doseg že z normalnimi napadi. Tudi zato je špil dostopen nepodkovanim, ki tekmeca ogro­ža­jo z navadnim razbijanjem po gumbih. A boleče kombinacije bodo zaobvladali le predani.
Se pa Under Night po nečem vendarle loči od vse tepežkarske žlahte. To je merilnik GRD (Grind Grid), ki na zanimiv način spodbuja oba igralca. Ko prvi uspešno napada drugega, se GRD-meter polni na njegovi strani, dočim sovražnikov hlapi. Toda če se oni dob­ro brani, bo polnjenja deležen on. Nagrada pride vsakih sedemnajst sekund, ko je tisti z daljšim merilnikom deležen okrepitve lika. Ta prejme napadalne bonitete, poteze pa lahko prekinja in jih nadomešča z drugimi. Še več, s tem si celo polni meter za specialke! Sistem je zanimiv in prispeva globino.

Neogledani kvartirji
Under Night kljub merilniku GRD po globini ni na ravni najnovejših izdaj težkokategornic. Nadalje je špil eksotičen in bo v poplavi pretepaških iger nemara uspešen na domačem Japonskem, v Evropi in zlasti v Sloveniji pa gotovo ne. Na količkaj številčno domačo skupnost kar pozabi, zato ti preostaneta sre­če­vanje s prijatelji za isto konzolo ali spletno večigralstvo. To sre­čoma temelji na solidni povezovalni kodi, vsaj dokler igraš z osebki iz iste regije. Prav tako ne gre pozabiti, da je likov le šestnajst. Saj so raznoliki, vendar je cifra v primerjavi z naphanimi tekmeci majhna. 
A po drugi strani ima čudaško naslovljeni špil kar nekaj kvalitet in ne sodi med 'krneki' mlatilnice. Lahko se ga je priučiti in ne izzveni prehitro, saj si je treba za trening najzahtevnejših potez vzeti čas. Ob tem je grafično tekoč in všečen ter deluje kot anime v gibanju, cena pa se giblje okrog 40 evrov, kar ni preveč. Nišna zadeva, torej, a simpatična.

Under Night In-Birth Exe:Late
French Bread / NIS America za playstation 3
objavljeno: Joker 260
marec 2015

78