Revija Joker - Star Trek

IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Star Trek
Star Trek

Kapetan Case voha govno, čelni izrastki Klingo­nov pa pri tem nimajo nič.

Vesolje, poslednja meja. To je popis tretjeosebne akcijade, ki spremlja izid novega filmskega Star Treka. Njeno sedemurno poslanstvo: poskusiti tisto, kar je v preteklosti uspelo že toliko licenčnim zmazkom. Se pravi nategniti naivne, neizkušene, nad zapuščino Gena Roddenberryja navdušene igralce in jim ponuditi ravno dovolj vsebine, da se z izvodi špila v trgovine ne bodo vrnili s fazerji, nastavljenimi na uboj, ter zahtevali vračilo kreditov.

Gorni vračajo udarec
Z novim J. J. Abramsovim spektaklom Into Darkness si igra deli filmski univerzum ter Chrisa Pina, Zacharyja Quinta in ostale akterje, ki so svojim digitalnim dvojnikom posodili obličja in glasilke. Toda zgodba, ki jo je zastavila scenaristka God of War 3 in novega Tomb Raiderja Rhianna Pratchett, ne sledi filmu, marveč že v uvodu zavije na stranski tir. Enterprise se odzove na klic v sili z odročne vesoljske postaje, ki jo up­ravljajo Vulkanci. Zgodi se, da skozi vrzel v tkanini vsemirja, ki je posledica eksperimentiranja z novo tehnologijo, uletijo Gorni in pričenejo klati vse, kar jim stopi pred energijske pokalice. To so taisti kuščarski alieni, s katerimi je William Shattner obračunal v bajeslovno slabem pretepu v eni od epizod originalne televizijske serije. Youtubaj 'kirk gorn' in se smej. Kapetan Kirk in druščina se v spremstvu uhljate T'Mar podajo na sled živalskih napadalcev, s katerimi naposled obračunajo na njihovem domačem planetu.

Banalno-zehalna štorija je prva stvar, ki postavi na laž obljube avtorjev iz predvolilne kampanje. Druga je igranje s Kirkom ali Spockom. Rečeno nam je bilo, da bo prvi sila kavbojski, strelsko usmerjen lik, medtem ko naj bi vodenje drugega botrovalo poudarjeno tiholazniški izkušnji. No, ni tako. Razlike so bolj kot ne kozmetične, saj sta oba starfleetovska univerzalca. Oba obvladata hekanje vrat in nadzornih konzol, ki ga je z ukazom moč naprtiti vselej prisotnemu pajdašu. Nadzoruje ga umetna pamet ali lokalni oziroma spletni kolega. Oba lahko dalje vihtita vse vrste orožja in si na pomoč priskočita pri dejavnostih, ki zahtevajo vzajemnost. Teh je kar nekaj: Kirk oziroma Spock nam da roko pri hekanju in fizičnem odpiranju vrat, podstavi nam stopničko, ko se je treba zavihteti na polico, nas samodejno pozdravi in podobno. A vse po vrsti so nenapredne in v igri bolj zaradi lepšega.

Fazerje na maksimum!
Za pomoč se partnerju oddolžimo v boju, kjer mu s tricorderjem, ki ga aktiviramo s tiščanjem namenske tipke, začasno okrepimo telesni ščit in krepelo. Oboje pride prav zlasti ob igranju na najvišji težavnostni stopnji. Pri boju so se avtorji zgledovali po Gears of War in sličnih akcijadah, ki predvidevajo streljanje iz zavetja okoliških gradnikov. Mimo sovragov se je na več mestih prav tako moč prebiti s tiholazenjem, od katerega pa ni niti ščepca igralnega zadovoljstva, saj je umetna pamet sovragov na nivoju, no, kuščarjev.
Ravno debilnost različnih izvedenk Gornov, ki nas bremenijo z energetskimi izstrelki in plazemskimi granatami, ter z virusom okuženih jurišniških pripadnikov federacije, ki jih moramo za dosego dodatnih ciljev v misijah uspavati (stun), je tisto, kar najbolj negativno zaznamuje streljanje. Doživimo vse mogoče: capine, ki brezglavo tekajo naokoli, take, ki se zagozdijo ob prepreke, ter recimo tečnobe, ki nas brez razloga zaznajo skozi stene. Še bolj žalostno je, da se s podobnimi neslanostmi proslavi naš spremljevalec. Brez trohice čuta za preživetje bo skočil pred avtomatsko strojnico in se zgrudil na tla ter od tam klical na pomoč in še nas zvabil v smrtno nevarnost, namesto da bi se skušal odvleči na varno. Slednje je namreč opcija, ko obleži(mo). In še bi se našlo čudnosti, ki nas prisilijo v nadaljevanje od zadnje nadzorne točke.

Ostalo je licenčna klasika, pretežno v nedobrem smis­­lu. Dizajn futurističnih stopenj je nenavdihnjen, saj se praktično vsi spopadi odvijajo po istem kopitu. Kirk in Spock na prizorišče vstopita z ene strani, alieni z druge, pok, bum, tresk, gremo dalje. Prva lokacija je vesoljska postaja, sledi selitev na New Vulcan, nato se ponudimo na Enterprisu. V nadaljevanju se potikamo po kavernah planeta reptilnih beštkotov in se za konec vrnemo na domačo ladjo. Z izjemo enega ali dveh vsi okoliši sestojijo iz preveč podobnih si futurističnih koridorjev in manjših aren. Dočim so cilji misij boleče osnovni in zvečine predvidevajo premikanje od točke do točke, kjer aktiviramo to ali ono napravo. Hekanja, ki ga definira par miniigric, kot je tista, ki spomni na igranje kače na mobilnikih, je absolutno preveč. Še dobro, da lahko z njim zaposlimo sotrpina, sicer bi kmalu izvedli hegh'bat. Klingonski ritualni samomor, to je :).

Od licenčnih naslovov smo vajeni vsega hudega. Tvorcem Star Treka se je očitno zelo mudilo oziroma jih za stvari, kot je okorna animacija likov in s tem povezani hrošči, preprosto ni brigalo. Glede na to, da imajo avtorji Digital Extremes pod havbo The Darkness II in večigralsko komponento Bioshocka 2 ter so imeli prste vmes pri franšizi Unreal, je to tolikanj bolj nesprejemljivo. Sploh ob polni ceni.

Pot med zvezde
Zanič Star Trek resda ni. Ko nam ne nagajajo hrošči, je streljanje s fazerjem in ostalimi žarkovnimi orožji za prvo silo užitno. Vlaganje izkušenjskih točk v razvoj sposobnosti, kot je tista, s katero sovragovo granato razletimo, preden ta zapusti njegovo luskasto dlan, je takisto še kar solidno. Nekaj veselja najdemo predvsem v akcijskih in mirovniških segmentih, ki prekinjajo upepeljevanje galaktičnih zlobnežev. Pričaka nas tudi filmsko ploščadenje, prekopirano iz Uncharteda. V (le) eni sekvenci s faznimi kanoni in torpedi Enterprisa uničujemo sovražna plovila, všečen pa je tudi vložek, v katerem se Spock in Kirk poigravata s prenosnima teleporterjema. A kaj, ko vse to ni dovolj, da bi Star Trek prebil nebulo licenčne nezadostnosti. Abrams, prevzemi še igre.

Star Trek
založnik: Digital Extremes / Namco Bandai
objavljeno: Joker 238
maj 2013

51
uradni frisi in glasovi
vložki med akcijo
občasno zadostno pokanje
klišejska trekovska štorija
nenav­dih­njene lokacije
plehka strelska akcija
Kirk in Spock sta enaka heroja
gomila raznoraznih hroščev