Revija Joker - Towerfall Ascension

IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Towerfall Ascension
Towerfall Ascension

Nespretni Raveer v zrak izstreli puš­či­co in se zadane v koleno.

Ko še ni bilo neta, smo se z vrstniki po zaužitju svežega zraka smeli zle­k­­niti ob televizor v dnevni sobi in pri­k­lo­piti konzolo. Več kot nas je bilo, večje je bilo veselje. Z multitapom - vmesnikom za več kontrolnikov smo razširili nabor igralcev, nakar smo v četvero klali zlodeje v Gauntletu ali si tekmovalno prašili riti v arenah Bombermana. To so bili časi, ko je bilo smokijev, kokte, udarcev v ramo in predvsem smeha v izobilju.

Nisem edini, ki se mu kolca po njih, saj se tja vrača cela garnitura neodvisnih razvijalcev. Tako imamo poplavo indie špilov, ki ne povzemajo le staromodne podobe, temveč način igranja in pregovorno težavnost, ob čemer na rovaš spletnega vključijo zgolj lokalno večigralstvo. Taka sta odlična sab­ljaška naslova za PC, Nidhogg in Samurai Gunn. Že pred njima pa je manjšo norijo povzročil Towerfall. Njegov vpliv je bil omejen, ker je izšel za nerazširjeno in propadlo androidno mikrokonzolo ouya, kjer še vedno velja za najboljši špil. Re­šen spon pogodbe pa je sedaj kot Towerfall Ascension prispel na PS4 in Steam.

V časovnih izzivih moraš najhitreje onesposobiti vse slamnate lutke. Za zlato odličje moraš biti mutant, a obstaja še hujša nevedina meja za vesoljce.

Stari, maš kako puščico?
Gre za tekmovalno lokostrelsko razpaljotko, kjer se v od strani gledanih arenah, prepredenih s ploskimi prehodi, pomerijo do štirje gibčni mo­žiclji. Vsak zase ali v paru. Oboroženi so z loki in vsakogar nemudoma ugonobi sleherna količkaj smrtonosna nevarnost, od strela do padca v lavo. Strelice so omejene in vleči jih je treba iz trupel ter skrinj ali jih suniti nepazljivim soigralcem. V ravni črti je moč izstreliti rafal med premikanjem, dočim se je treba za merjenje ustaviti. Meriš lahko v digitalnih osem smeri ali, če si Japonec, v analognem prostem krogu. Akcijo dodobra začinijo skakanje po glavah, visenje s pregibov in izmikanje ter pehar nadgradenj v obliki eksplozivnih puščic, kril in ščitov.
Ker uporabljaš le križec ali gobico in tri gumbe, lahko za kontroler poprime vsakdo, skače in strelja. Zabava je instantna in luštna. Toda pod površjem je dosti globine. Če so nasprotniki količkaj prisebni, je treba biti nenehno na preži in pokrivati vse smeri, saj ti hitro kdo pade na glavo. Ali te puščica, izstreljena v levo, zadene z desne. Mojstri izdatno uporabljajo izmik, ki omogoči drsenje, višje skoke in kratkotrajno neranljivost, ki omogoča lovljenje puščice v letu. Tega ni moč početi v nedogled, saj si med izvajanjem nemočen proti skokom na glavo, podvig pa pred vnovično rabo terja ohladitev. A slednjo je moč z veščim vnosom ukazov preklicati in ga znova izvesti.
Svoje doprinese nič manj kot sedeminšestdeset pravil, ki jih odklepaš in nato uporabljaš. Med zabavnejšimi so eksplozivna trupla, sprememba v duha po smrti in vključitev temnih portalov, ki nenehno bljuvajo sovrage. Kombinacij je obilo, zato si lahko najljubše shraniš ob bok tistim, ki so pripravljene za turnirje.

Večigralski način je kaotičen sam po sebi. Tukaj pa imajo možiclji še strelice, ki se nekaj sekund odbijajo od površin. Nemalokrat fašeš v rit lastno.

Vedno sam
Če so igralci na količkaj enakem spretnostnem nivoju, je Towerfall žurerska spretnostna strategija, polna lova čez ploščadi, kjer se zavoljo dinamične okolice vloge hitro menjajo. Kljub vsemu je zmeda obvladljiva, ne glede na pravila ali lokacijo. Slednjih je sto dvajset in so praviloma bolj ali manj odprte - padec v prepad te postavi na vrh, pobegu v levo sledi prihod na desno. Mestoma so poti pregrajene in jih moraš z eksplozivnimi puščicami podreti. Nivoji so tematsko obarvani, tako da te v gozdu ogroža bodičevje, v ledeni jami drsi, dočim je moč v gradu na betice rušiti lestence in druge okrasne predmete.
A poskrbljeno je tudi za tiste z zaposlenimi prijatelji, kajti na voljo so časovni izzivi in kampanja. Te se je moč lotiti sam ali sodelovalno v dvoje, kjer morata udeleženca paziti, da ne preluknjata drug drugega. Sovragi segajo od plazečih spužv prek netopirjev in duhov do čudnih artefaktov ter oboroženih čarovnikov. Minišefi so vešči lokostrelci, ki rabijo enake trike kot igralec, glavar pa je en in se pojavi večkrat, a vedno z novim trikom, ki ga doda v repertoar v vsaki sveži fazi. Umetna pamet je solidna in postaja boljša, tako se znajo računalniški možički umikati, izvajati bolj zapletene napade in spreminjati pot padca. Škoda le, da spočetka za puščavništvo niso dosegljivi vsi nivoji, kajti povečini jih je treba odkleniti z igranjem večigralskega načina. 

Niti umetna inteligenica ti ne pusti počivati, tako se moraš nenehno gibati. Še posebej, če ostaneš brez puščic. Skakanje po glavah vžge, a ne vedno.

Prinesi prigrizke pa kontroler
Towerfall Ascension je odlična arkada, ki je kljub začetnemu pogostemu umiranju vse prej kot cenena. Sčasoma ugotoviš, da si za vsak crkot kriv sam, in če si dovzeten, lahko ugotoviš marsikaj, kar pride v kampanji prav v kasnejših stopnjah, skritih sobah in na najvišji težavnosti. Še bolj pa v brutalno zabavnem multiplayerju. Ta je samo lokalen, a namenoma, da se vrnejo časi Bombermana. Vstopnica vanje je pri 14 evrih in taki kakovosti poceni, za avtentično izkušnjo pa dodaš jedačo, pijačo ter plešaste frende. Neprecenljiv večer zagotovljen.

Towerfall Ascension
Matt Makes Games za pc, playstation 4
objavljeno: Joker 251
junij 2014

90