Revija Joker - Tropico 5

IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Tropico 5
Tropico 5

Snetiju se že lep čas zdi, da živi v bana­na republiki. Zdaj ima koruptivne politi­ke in kilavo gospodarstvo še na zaslonu.

Simčkom lahko v novejših SimCityjih domala gledamo v nakupovalne vrečke in jih opazujemo, kako na tratah vijejo roke ob hišnih po­ža­rih. Toda zaradi tega vzdušje še ni ležerno in humorno. Po to je treba v serijo Tropico, ki globino nadomesti z odbitostmi in s soncem ožarjeno scenografijo. Tja, kjer na palmah raste sreča, gremo že petič, znova na parniku bolgarskih Haemimont Games.


Mesta so lahko zaradi različnih dob očarljive meša­ni­ce starega in novega, kjer se med stolpnicami in štadioni drenjajo kolonialistične zgradbe. Nakar pride katastrofa, kot je tornado, in povzroči nesluteno razdejanje.
Diktator nastopi službo
Če po prispetju na dvoje izmišljenih karibskih otrokov izberemo dolgo kampanjo, novosti ne bomo opazili takoj. Podoba je sicer nadgrajena, s šumečo in gosto vegetacijo, vlažno vodo, naprednejšimi vremenskimi učinki in podrobnejšimi stavbami z lepo izrezbarjenimi pročelji. A kot je tropskemu nizu v navadi, razvoj traja. Zato se je uveljavil pri tistih, ki imajo radi lagodnejše, manj izzivalno igranje. 
V pogledu od zgoraj občinski stavbi pridružimo bananin nasad, žago za obdelavo posekanega lesa, rudniške naprave, par kolib za izkoriščano rajo in manjšo cerkev, da slednjo tolaži. Česar ljudje ne požrejo, gre z ladjo v matično kolonijo, česar so kraljica veseli in nas pitajo s sredstvi. S soldati raziskujemo geografsko razgibani otok, da izginja megla neodkritih predelov, vznikajo nova nahajališča, kot so naftni vrelci, ter se kažejo naselitvena območja. Več denarja kot imamo in več kot zgradimo, več lahko raziščemo. Ko­čure nadomestijo haciende, na obali zraste taverna, prebivalce zaščitijo vojaki. Mi pa odrejamo, katere dobrine bodo imele prioriteto, saj se lahko usmerimo v kmetijstvo, industrijo, turizem …
Strateško se Tropico 5 odvija na pričakovan način, le da ima več smisla. Prej si obstal v dobi, ki so ti jo določili avtorji, in sčasoma se ti je zazdelo, da bi nekam pač moral preskočiti. Zdaj so tu štiri obdobja, ki med 19. in 21. stoletjem pokrijejo kolonializem, svetovno in hladno vojno ter moderno dobo. Vsako ima svojstveno zunanjost, stavbe, tehnologije in zadolžitve. Če je spočetka najbolj pomembno, da se osvobodimo odvisnosti od krone, se kasneje odločamo, s katero od supersil bomo prijateljevali, v omejenem času gradimo jedrsko elektrarno in zagotavljamo dovolj zlata. Seveda ob tipskih tegobah, kot so ihtenje nejevoljnega prebivalstva, skrhana diplomatska razmerja in izvozne usmeritve po zgledu socialističnih petletk.

Brez vojske ne gre, saj ne mine dolgo, da fašeš na grbo jeznega monarha ali supersilo, s katero nisi v postelji. A čeprav imaš raketo MAD (spodaj), si lahko poražen tako vojaško kot zadovoljstveno.

Diktatorja boli roka od miške
Z minevanjem premočrtno nanizanih nalog, ki se izmenjujejo med otokoma, prehajamo med erami in se učimo, kako deluje Tropicov notranji sistem. Ta zd­ru­žuje številne vidike, od mestogradnje prek delovanja ekonomije in družbe do vojaških posredovanj. To se kljub besedam o revolucionarnosti ni spremenilo in občutek je sličen štirici. Je pa res, da so marsikaj izpilili. Delavci niso več lenobe, nenadejanih odklonov pri sreči je manj in ekonomija deluje smiselno. Veliko je dinamičnih ciljev, ki se sproti menjavajo in prilagajajo, da ni dolgčas. Slednjega preganjajo hecanja ljudi in podrobnosti iz življenj pravih diktatorjev na nalagalnih zaslonih. Dobro ga je sral Enver Hodža! 
Tako je Tropico 5, če ga igraš resneje in na zadostni težavnosti, še kar kompleksna simulacija z mnogimi gibljivimi koščki. Ere prinesejo tako mikrospremembe (zgradbe, enote) kot krovne odločitve, na primer ustavo, v katero je moč zapisati splošno volilno pravico ali jo omejiti. V slednjem primeru bo volitve s podkupnino laže dobiti, zlasti če po ulicah vandrajo člani diktatorjeve rodbine. Te je moč sedaj postavljati za delovodje v posamičnih stavbah, da obratujejo bolje. Nepotizem je fin običaj, saj vse ostane pri hiši! 'El presidentovstvo' se kaže tudi v odločanju, katerim frakcijam bomo pomagali in katere zatirali, ter v polnjenju bančnega računa v Švici, ki pomaga pri kupovanju veščin ter oblačil za pokvarjene nečake. Ti so lahko tudi diplomati, kar je v nekaterih misijah dosti bolj zaželeno od vojaške ali ekonomske nadvlade.  
Je pa res, da so bajte še zmerom statične, da v naprednejših dobah pogrešaš jasnejše preglednice stanja in da je županstvo omejeno. Še zdaleč ni toliko op­cij kot v SimCityju in kraj je enostavnejši, z manj aktivnimi elementi, kot so živelj, promet, kanalizacija, onesnaženost ter soodvisnost zgradb. Davčna politika je sveta preproščina in isto velja za spopade. Poklikaš, kamor bi rad, da gredo vojački, tanki in letala, in po veliko frčečih nabojev ter eksplozij se bo nekaj zgodilo. Ne nujno tisto, kar bi se moralo, kajti umetna pamet je slaba in izidi včasih čudni.

Diktator je pretežno zadovoljen
Poleg kampanje sta tu še peskovniški modus in spletno večigralstvo. V njem lahko do štirje ljudje tekmujejo ali sodelujejo na istem otoku, pri čemer preseneti, da je treba cilje vedno izpolniti do kraja in da ni shranjevanja položaja. Prav tako v vseh načinih zmotijo hrošči, zaradi katerih je treba včasih celo ponavljati misijo. Ustvarjalci žuželčnjad izganjajo, ampak na izi in brez panike. Bo že. 
Tak ležerni bolgarski duh preveva ves špil, ki se ne podaja v globine, temveč se najde na presečišču mno­gih plati. Velikega izziva ne nudi in kljub marketinškim besedam ni bistveno napredoval. A je zabaven in za prešpilat. Ne po polni ceni, na razprodaji pa že.
 

Tropico 5
založnik: Haemimont Games / Kalypso
objavljeno: Joker 252
julij 2014

70
sprostitveno zabavna in humorna
poveza­nost taktičnih dejav­nikov
dosti po­piljenega
napredek ni velik
ni do­volj izziva
županska in vojaška plitkost
hrošči

 
 
sorodni članki