Revija Joker - Chaos Reborn

IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Chaos Reborn
Chaos Reborn

Aggressorjeve velikane pokolje neka podgana. Ob tem se zjoka in se usekne v coprniški klobuk.

Še preden je Julian Gollop postal znan po streljanju alienov v Ufu, je leta 1985 napravil poteznico Chaos: The Battle of Wizards (obvezno izgovori z gromkim glasom) za spectrum. V tej so odsevale njegove korenine v namizniškem igranju, saj je bila odeta v fantazijsko tematiko, koder so se mogočni coprniki ravsali s klicanjem zverin na bojišče in se obmetavali z ognjem. Ko je stric dolga leta kasneje ob vzponu množicanja še sam odšel po košček pogače na Kickstarter, se je odločil iz pozabe obuditi ravno to poglavje iz svojega opusa. Jaz bi se lahko zdaj pritoževal nad tem, da mora sleherni veteranski dizajner iz naftalina vleči stare naslove. A se ne bom, ker je prerojeni Kaos fletno uspel.

Magi so sicer sami kar v redu borci prsa ob prsa. Toda ker je ob smrti igre konec, svojega zelo čuvaš. Ko ga takole obstopijo hrusti, mu gre hudo za nohte.

Varljiv skoz in skoz
Chaos Reborn je na površju premeteno preprost. Nasproti si na majhnih kartah, zapolnjenih s šestkotnimi polji, stojijo od dva do štirje velemagi. V dani potezi se lahko po enkrat premakneš, nekaj zacopraš ali usekaš sovražno kreaturo. Med čarovnijami so sicer direktna kurjenja, a največ je priklicev raznovrst­nih beštij, od pajkov do samorogov, ki so izrisani v za­nimivo stiliziranem slogu. Bitja v okviru poteze premakneš in z njimi udariš. Tepež je enostaven, prednost pa imajo vojaki, ki so na hribu in ki zamahnejo prvi. Spopad teče, dokler niso vsi sovražni vešči kaput, kar ponavadi traja manj kot dvajset minut.

A posredi je nemalo zvitosti! Sleherni hokuspokus se lahko izjalovi, kar je seveda najbolj verjetno pri najmočnejših zmajih. Naključje skušaš v svojo korist preobrniti na več načinov, tako da izbiraš magijo iste vrste ali copranje krepiš s trošenjem mane, ki jo srebaš iz vodnjakov. Zverjad je moč priklicati tudi kot iluzijo, kjer je uspeh zagotovljen. Takšna se zna mikastiti enako kot prave, toda če te nasprotnik pogrunta, ti jo lahko preprosto odčara. Mano lahko namesto za krepitev urokov porabiš za aktiviranje najmočnejše coprnije, kot je hosta živega drevja. Ali za sprožanje urokov iz talismanov v palici.
Spisek možnosti sčasoma precej nabrekne, kar te potegne v navdušujoče taktiziranje. A potem se ti najprej sfiži važna coprnija s 97 % možnostjo uspeha, nakar ti glavnega pošastka v čreva zaštiha majhen goblin. Tako se pač odvija Reborn, kajti bitja nimajo življenjskih točk in jih pokonča že en uspešen zamah. Močnejša imajo zgolj več možnosti, da se izmaknejo, zato vselej tvegaš. Če ne maraš molitve k božanst­vom naključnega generatorja števil, se s Chaosom ne bosta dobro razumela. To ni klasična potezna strategija, marveč je bližje Hearthstonu - upoštevati moraš vse mogoče slabe mož­nos­ti, ki se ti lahko pripetijo. Noben udarec ni siguren in zategadelj nobena zmaga. To poskrbi za neznansko napete partije, hk­rati pa nujno za primere, ko vse narediš prav, pa te kocka spotakne, ker je žleht.

Kupček urokov ob spodnjem robu se vsako igro nameče znova in naučiti se moraš uporabiti, kar ti usoda nameni. Je pa moč s talismani v obleki in palici zagotoviti, da so v njem določene beštije in s tem načrtovane kombinacije.

Čez univerzume
Že proti računalniku uspeh ni zagotovljen, saj se zna usoda pasje zarotiti proti tebi. A pravi smisel je igra proti živim nasprotnikom, tako na vročem stolu kot liniji. Možne so svobodne partije dveh do štirih ali takšne dva na dva, samodej pa na vsemrežnih lest­vi­cah dobro išče primerljive nasprotnike. Vendarle Chaos Reborn razen tega pozna ohlapen pripovedni modus, ki taktične bitke veže skupaj, če želiš nekaj bolj v smeri klasične frpjske strategije. Pravijo mu Realms in tod zakoračiš v enega od odkruškov zblojenega magičnega sveta, kjer moraš poraziti lokalnega samodržca. Po zemljevidu se pomikaš potezno, zelo podobno kot v Heroes of Might and Magic, le da je igranje veliko enostavnejše. V naselbinah najemaš monstrume, na poti zasedaš sovražne citadele, kar šibi vladarjevo vojsko, in pleniš kripte za opremo. Ko naletiš na neprijateljskega vešča, se sproži taktični spopad.
Zavzeti realm ni ravno zahtevno in je bolj površinska izkušnja. Od teh ekspedicij si bolj obetaš oklepe, palice in talismane za svoj lik, ki jih je moč ponekod uporabiti v boju na liniji. Hkrati avtorji načrtujejo, da bodo zahtevnejše realme lahko gradili igralci! Ob tem bi si zaželel, da dodajo kako čiračaro, kajti šestdeset obstoječih je nekam klavrna številka. Velja pa opomba, da si kupčka z njimi ne izdelaš sam, marveč je v veliki meri naključen. Ah, še en vidik vsesplošne nepredvidljivosti v tej igri. A če te ne moti darovati jagnjeta RNGesusu, je tole za dvajsetaka v spletnih štacunah eden bolj zvitih in vzdušnih strateških naslovov zadnje čase. Gollop (še vedno) car.

Chaos Reborn
založnik: Snapshot Games
objavljeno: Joker 271
februar 2016

82
igralna globina
obilica načinov
videzni slog
dosti vsebine
hro­meča naključnost
malo urokov
površinski kampanjski način