Revija Joker - Samorost 3

IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Samorost 3
Samorost 3

Od planeta do planeta se začela je štafeta, Kavbojc stiska in trobenta, a ne najde do sekreta.

Samorost v češčini označuje izrezljane kose lesa, ki spominjajo na bitja. V brnskem studiu Amanita Design so si zamislili, da dosti takšnih umetninic pluje po vesolju, na njih pa prebiva ču­daš­ki živelj vseh vrst in oblik. Eden od njih je brez­imni palček, ki je že dal čez dvoje drobižnih čarob­nih vesoljskih pustolovščin. Zdaj je pred njim novo, daljše popotovanje, kajti zagata je tokrat večja. Vsemirsko ravnovesje je namreč skaljeno in ugotoviti mora, kako reči postaviti na svoje mesto.

Škrateljc in vesolje
Spokojnost junačkovega vrta zmoti trobenta, ki prileti z neba. Po hecnem naključju v hiši najde buklo, ki ga pouči o velelignju, ki je požiral planete, dokler ga niso s pomočjo trobelj ustavili štirje modreci. Toda čemu jo ima sedaj malček? Sklene, da bo poiskal lastnika in mu inšt­rument vrnil. Sicer nima vesoljskega plovila, vendar je glasbeno nadarjen, zato mu novo orodje omogoča spo­razumevanje z duhovi. V tem je srž malce hecne avanture, ki ne pozna klasičnega pogovarjanja in kombiniranja predmetov. Namesto čvekanja so tu hec­ne animacije v oblačkih, ki povedo, kaj je treba postoriti. Tako mu duh čebulaste rastline razodene, da je primerna za vesoljske polete, dedek pa obljubi pomoč, če mali uspe napaberkovati preostale dele za raketico. Tak pristop naredi avanturo primerno za vse, zlasti za mlajše, ki so nevešči tujskih jezikov. Se je pa treba vča­sih potruditi, da pravilno dojameš nejasna slikovna sporo­čila.

Palček počne vse sorte reči. Tule pomaga mravljin­čarju, naslednji trenutek se bo preizkusil v žganjekuhi.

Srečoma škrateljc navadno ne stika po več kot petih zaslonih hkrati, tako da ni dosti razbijanja glave. Pri tem je z rdečo nitjo pravzprav povezanih le malo vro­čih točkah. Dosti je namreč postranskega početja, ob katerem se redno zamudi, ne vedoč, da nima zveze z glavnim kvestom. To zna v navezi z nejasnimi napotki in nasičenostjo fotorealistične podobe botrovati zmedi. Tako k petju pripravi termite, v piramido zloži rake ali spodi netopirje. Nič od tega ni zoprno in pridoda k občutku živosti sveta, pa še vsakič si deležen fletne animacije ali pesmice ter trepljaja po hrbtu v obliki sijoče značke in spremljajočega dosežka.

Področja so blazno raznolika in naphana s podrobnostmi, naj gre za razpokice v lubju in detajlne lišaje ali podzemlje, kjer junak zapleše z rudarji.

Vsepovsod lubje
Tako se junaček prebija od enega do drugega ne­besnega telesa in spozna nebroj čudaških likov. Zdaj na drobnem planetu obišče samotarja, ki spomni na dogodivščine Malega princa, v naslednjem trenutku se trudi nahraniti mravljin­čar­ja, goji cvetlice in gobarju pomaga urediti karte. Slednje je ena od mnogih (do)miselnih zagonetk, v kateri mora s kombiniranjem pravilnih sličic ustvariti zgodbo lovskega plemena. Pogoste so tudi glasbene puzle, kjer pride do izraza močna zvočna plat. Najbolj navdušijo onomatopejski zvočni učinki, kjer denimo frčanje raketice oponaša človeški glas. Prav tako kul izpadejo govorjeni izmišljeni jeziki, med katerimi skoraj spoznaš kakšno slovansko besedo. Recimo, ko junaček luštno odkima “ne, ne.”

Kljub zmedi, lovu na piksle in nekaj nelogičnim rešitvam ugank je Samorost 3 simpatična avanturica, predvsem na rovaš prijetne lahkotnosti. Namesto zaguljenega mozganja stavi na raziskovanje planetov, ki segajo od z mahom in gobami prekritih debel prek puščavskih gmot do površi­ne, posejane s kraterji. Navduši samosvoj grafični slog, ki meša fotografije z ilustracijami in nagrajuje zvedavost ter potrpežljivost. Je pač tiste baže igra, s katero ne gre hiteti in je kot nalašč za sproščanje pred spanjem. Ker je tokratna palč­ko­va avanturica konkretnejša in traja kakš­nih sedem ur, je tudi cena višja od predhodnic. Za malce zasoljena dva desetaka tako dobiš drugačno, zasanjano pustolovščino, ki pomanjkljivostim navkljub zleze pod kožo in se vtisne v spomin.

Samorost je avanturica z malo govora in rabe predmetov. Poudarek je na lahkotnem raziskovanju in zagonetkah.

Samorost 3
založnik: Amanita Design
objavljeno: Joker 274
maj 2016

70
domiseln, poseben svet
pod­robna, nenavadna podoba in zvok
mes­­to­ma nejasni cilji
težaven vmesnik
okvirčki:

Češke pravljice