Revija Joker - Battlefleet Gothic: Armada

IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Battlefleet Gothic: Armada
Battlefleet Gothic: Armada

»RAAAMMING SPEED!« se dere Aggressor in v pričakovanju udarca trdno zagrabi stol.

Minilo je deset tisoč let, odkar se je človeštvo začelo vračati k zvezdam, da osvoji, kar je izgubilo v kataklizmah preteklosti. Pod vodstvom nesmrtnega Boga-cesarja se je zopet povzpelo iz močvirja barbarizma. Nastala je nova era: do­ba Imperija. Cesarjevo sveto luč je raznesla širom mi­lijonov svetov. Utrdila je železni režim, zgrajen na krvi, monumentalni požrtvovalnosti in brezpogojni lojalnosti. Človek se je naučil sprejeti vojno kot religi­jo. Orjaške ladje križarijo prek širjav z vselej priprav­ljenimi topovi, da sovražnike Boga-cesarja zasu­jejo z dežjem smrti. A ni rečeno, da bo to dovolj za obrambo pred neizprosnimi grozotami iz praznine ...”

Battlefleet Gothic: Armada je odličen prenos strateške namiznice v digitalno formo. Velike vojne ladje se udarijo na nebeškem ozadju nebul, asteroidnih oblakov in razbitih ostankov nesrečnežev iz prejšnjih bitk.

Battlefleet Gothic je realnočasovni strateški odkru­šek Games Workshopovega namizniškega sveta Warhammer 40.000. V nasprotju z večino epizod se ne dogaja na trdnih tleh, marveč visoko nad planeti, v črnini vesolja. Tamkaj se desetine kilometrov dolge ladje obstreljujejo s plazemskimi kanonadami in salvami torpedov ter se zaletavajo z oklepljenimi kljuni. Plovila izginjajo v eksplozijah fuzijskih reaktorjev in skozi raztrganine v prostoru-času padajo v warp – kaotično dimenzijo, kjer nanje prežijo nepojmljive strahote. Možje pri Games Work­shopu so se pred leti vdali hereziji in so namizniško inačico ukinili. Toda na nas je posvetila cesarska blaženost in z Armado smo svet dobili v računalniški različici.
“O presvetli Bog mašine, ozri se dobrohotno na naše plovilo. Posvečena bodi prasketajoča plazma v pogonu. Duh stroja, obvaruj nas pred pogubnimi okvarami.” 
Čeprav je WH40k postavljen v 41. tisočletje, je podoba daleč od futuristične blaginje. To je čas praznoverja, večne vojne in totalitarnih režimov. Četudi znajo medzvezdne križarke potovati z nadsvetlobno hitrostjo, so blizu antičnim galejam. V njihovih gromozanskih nedrjih garajo stotisoči brezimnih kaznjencev in človeških avtomatonov – servitorjev. Verige rožljajo in torpedi polnijo cevi. Sveti psalmi sp­remljajo navigatorje, ki telepatsko usmerjajo plovila skozi warp mimo demonskih krempljev. Spopadi so kruti dogodki, kjer žarkovni snopi režejo skozi energetske ščite in oklepi ječijo pod zadetki težkih granat. Poškodbe odpirajo zevajoče luknje v notranjost plovil in v praznino sesajo stotine nesrečnikov. Kritični zadetki netijo požare in spreminjajo hermetično zaprte oddelke v krematorije. Desanti krvoločnih bojevnikov pustošijo med posadko in za seboj puš­ča­jo razbitine – hulke –, slepo tavajoče v pokopališčih jekla.

Orki so najbolj ubrisana rasa, karikirana do te mere, da špil iz resnobnega včasih požene v burlesko. Njihove ladje imajo za \'gas\' vselej en velik rdeč gumb.

Inkvizicija je budno bdela nad avtorji pri hiši Tindalos in ti so namizniško izročilo vestno prenesli v digitalno obliko. Armada zajema osnovo Battlefleet Got­hica, kakršnega smo ugledali leta 1999. To pomeni najprej štiri začetne frakcije: Imperij, demonski Kaos, Orke in Eldarje. Nadalje pa enoigralsko kampanjo, ki zajema Gotsko vojno, ki je zajela Gotski sektor segmenta Obscurus leta 143.M41. Tedaj je kaotični vojskovodja Abaddon the Despoiler sku­šal prevzeti starodavne vesoljske utrdbe Blackstone Fortresse, ki so bile spodobne uničiti cela oson­čja. Pripoved sledi oni iz bukle, zato bodo poznavalci srečali znance, kot sta admiral Ravensburg in inkvizitor Horst. Igramo pa v vlogi novinca, admirala Spira, ki naleti na zloveščo izvidnico prihajajoče flote kaotikov in je potisnjen v odločilne boje. 
Kampanja ima krovno obliko poteznice z zemljevidom Gotskega sektorja, ki mu poleg Kaosa zavdajajo piratski napadi heretičnih Orkov in Eldarjev. Sleherni korak je moč floto poslati le na omejeno število nalog in slejkoprej je treba cele planete z milijardami duš žrtvovati zavoljo pomembnejših ciljev, kot je obramba starodavnih artefaktov. Bog-cesar bo odpustil. Igra tako preizkuša trdnost naše vere in nam iz koraka v korak zateguje verigo okoli vratu. Če smo v kateri od bitk neuspešni, vojne ni nujno konec, le s posledicami poraza je treba živeti. To pa zna biti na daljši rok pogubno, kajti če se takšni neuspehi začno nabirati, ti niti brezpogojna vdanost Cesarju ne pomaga več (in moraš naložiti položaj, he). Bo Spire zmogel ojekleniti srce za končno zmago?

Mojstrovanje gibanja je pol zmage, kajti masivne železne gmote se ne odzivajo hipoma in moraš malo predvidevati. Kljub temu vztrajnost v breztežnosti ni povsem simulirana.

“Cesar gospoduje univerzumu, kapitan pa svoji ladji.”
Ko sprožiš misijo, nastopi glavni posvečeni dar Armade, realnočasovni taktični boj flot. Ta je križanec med Homeworldom in namizno verzijo Gothica. Gibanje poteka le v eni ravnini in ne v višino. A tudi brez tega povzpetniške kapitane čaka zahtevna igra, ki postavi odločnost na preizkušnjo. Topovske baterije imajo omejen kot streljanja, zaplate varovalnega oklepa so različno razporejene. Posebej koristna pa je pravično vodena roka pri usmerjanju v zaletavanje, ki je res brutalen ukrep. Glavni topničar lahko zaukaže ciljanje v določene dele nasprotnih ladij, denimo v generatorje ali topovske stolpiče. Kritični zadetki terjajo urgentno pošiljanje inženirskih ekspedicij, včasih pa docela pohabijo ladjo! Posebej nevarni so desantni vpadi bojevnikov, ki ciljajo šibke dele plovil. Zviti admirali se morejo skriti v nebule in presenetiti sovraga. In še in še.

Sleherna ladja pozna posebne ukaze in šele tu se Armada vidneje odmakne od plastičnega zgleda. Naokrog je moč recimo teleportirati mine in podobna grda presenečenja za nevernike. Večino naprednih trikov prejmemo šele, ko možje skozi zmage po Cesarjevi milosti naberejo izkušnje in ladjedelnica pridobi nadgradnje. Z njimi svete križarke objame debelejši oklep in slično, posadka pa prejme dodatne vojaške oddelke za obrambo. Premišljeno nadgrajevanje ob meditaciji in postu je važno, saj so nekateri ukrepi zelo močni. Predvsem pa izboljšana plovila tvorijo jedro razmeroma majhnih flot. V boj odideš z ne več kot tremi do petimi večjimi ladjami. To zna biti za koga razočaranje, a je kar dovolj. Ročno je treba slediti vsaki enoti posebej in sleherni ukaz šteje, kajti umetna pamet ne odpušča napak. Hvala Bogu-cesarju za dejavni premor.
Arzenali ras se imenitno razlikujejo in terjajo poglobljeno razumevanje. Imperij oznanja katekizem s težko oklepljenimi letečimi katedralami, v katerih so nameščene fanatične posadke vojščakov. Kaotični heretiki imajo hitrejše ladje z večjim dosegom orožij in slabšim oklepom. Nihče ne ve natančno, kaj tež­ke kripe orkovske golazni sploh drži skupaj, toda zelenokožci jih blazno radi z vso hitrostjo zakantajo v sovraga, kakor hitro ga uzrejo. Skrivnostni Eldarji so najbolj prefinjeni; namesto energetskih ščitov ima­jo polje nevidnosti, ki ovira merjenje, blasfemič­no hitrost in uničujoča orožja, ki so na srečo usmerjena pretežno naprej ... Vse frakcije pa poznajo več razredov plovil, od manjših rušilcev do križark in impozantnih bojnih ladij, ki z navdušujočo baročno veličino okupirajo zaslon in zažarijo kot novoletne jelke, ko topovske cevi zapojejo odo uničenja.

V ladjedelnicah lahko uriš posadko in na plovila švasaš posebnosti. Ne da pa se jih preobražati z menjavo orožij ali oblike kot v vesoljskih naslovih sorte 4X.

“Hej ho, hej ho, skozi kozmos zdaj gremo, pojma nimamo, kam, dokler tja ne pridemo!” – orkovska mornariška pesem
Po Cesarjevi posvečeni volji je moč kampanjo igrati zgolj z vidika Imperija. A pogum – tudi z ostalimi tremi rasami lahko potuješ skozi luštno nadgrajevanje flote, kajti način skirmish ima obliko ohlapne kampanje brez štorije, le s serijo bitk. Razen tega je na voljo hipen boj z generiranim admiralom in kajpakda večigralstvo, ki je pomemben del Armade. Vendar Tindalos malce razočara Cesarja in Inkvizicijo, saj se v trupu igre pokažejo šibke zakovice. Najprej pri neuravnoteženo zastavljenih nalogah v bitkah. Najboljši obliki boja sta običajen čelni udar dveh flot in prebijanje blokade pristanišč, z drugimi pa je slab­še. Včasih moraš pomembni ladji preprečiti, da bi zbe­žala skozi luknjo v warp, in če gre za zmuzljivega Eldarja, si v zosu. Pri planetarnem napadu moraš barkače postaviti na naključno izbrane točke za bombardiranje in če si jih špil izmisli vreči v od­daljen kot, ti ladje do tja ne prižene niti najbolj nor Ork. Taki prijemi znajo biti res nadležni, in to tako v samotarstvu kot multiju, saj misije tečejo podobno. Če se v kampanji igra s takimi naključji zaroti proti tebi večkrat zapored, te le še gromko govorjena pripoved drži pred zaslonom.

Večigralstvo ima kopico tehničnih težav in omejitev. Boji so do največ dva na dva, pri čemer ne moreš povabiti kolegov s Steamovega spiska. Samodejno iskalo nasprotnikov se zna kruto pošaliti in nas spariti s precej bolj izkušenim igralcem. Zavda tudi neuravnoteženost frakcij, saj se v dvobojih Eldarji poigravajo z nasprotniki, pri dvojicah pa je tandem Imperialcev in Kaotikov ta hip skoraj nedotakljiv. Vsaj če si se priporočil božanstvom računalnika, vsemrežja in kode, da poskrbijo za stabilno linijo. Padci z interneta so prepogosti, igra pa ni ravno zavidljivo optimizirana. Seveda so to rešljive zagate, če bodo avtorji uslišali naše priprošnje. Drugače jih bo obiskala Inkvizicija in jim pomagala z bičem.
Bilo bi škoda, če jih ne bi, kajti Battlefleet Gothic: Armada je brez dvoma eden najbolj vzdušnih naslovov sveta Warhammer 40.000 in hkrati odličen igralni izziv. Dawn of War je naposled dobil sorodnika, vrednega slovesa franšize! To je svet velikih letečih cerkva, ki s salvami težkih topov in laserjev streljajo orke, ki so uspeli poleteti v vesolje. Neznansko srečo imamo, da smo takšne igre sploh deležni. Če uspe, jo avtorji razširijo še z drugimi rasami, ki so četverici sledile v namizniški ediciji: Necroni, Tyranidi, Tau. Imperator varuje! 

Battlefleet Gothic: Armada
založnik: Tindalos / Focus Home
objavljeno: Joker 274
maj 2016

80
neverjetno vzdušje, slog in glasba
večplastna, zahtevna taktična igra
umetna pamet
mnogotere ladje
dizajn nekaterih misij
včasih neuravno­te­žena
tehnične težave