Revija Joker - Killer Instinct

IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Killer Instinct
Killer Instinct

Obnovljeni 2D-pretepaški starosta Killer Instinct je pred dvema letoma in pol v še nedodelani obliki uletel na xbox one. Nato so ga rihtali in dopolnjevali z novimi borci, v tretji sezoni pa je zdaj dospel na Windows 10. Ob tej priliki Sneti poprime za arkadno gorjačo in z njo žvajzne okrog kepe razjarjeno drevo, hehetajočega se okostnjaka ter renčečega volkodlaka.

Mimo so časi, ko je od strani gledanih prete­pačin na računalniku primanjkovalo. Zdaj silijo iz vseh lukenj, naj gre za Street Fighter, Guilty Gear, Mortal Kombat, BlazBlue, Skullgirls in še in še. (Le trirazsežnih v slogu Tekkena še manjka, te so pretežno konzolne, a ni vrag, da se situacija sčasoma ne sp­remeni.) Toda Killer Instinct je bil nekaj posebnega že spočetka, ko se je pred dvaindvajsetimi leti rodil na igralnem avtomatu, in kasneje na SNESu, game boyu ter nintendu 64.

V osnovi je šlo za klasično dvodimenzionalno pretepalko, ki si je napajala tako pri Pouličnem borcu kot pri Smrtonosnem spopadu. Toda od konkurence se je razlikovala po mešanju znanstvene fantastike in pravljičnosti, distopični zgodbi, v kateri mlatilni turnir organizira vsemogočna megakorporacija Ultratech, in samosvojih likih. Med njimi so se znašli ledeniški stricelj, naspidiran boksar, ognjebruhna velociraptorka ter indijanski poglavar. Takisto je vz­bur­jala napredna grafika, 'rendrana' z grafično pos­tajo silicon graphics, kar je bil sredi devetdesetih ultimativni pečat zunanjostne naprednosti. Pika na i sta bila zahodnjaško poreklo, kajti avtorji so bili sloviti Angleži Rare, in poudarek na nizanju res dolgih kombinacij. Medtem ko so se zaporedja udarcev v Street Fighterju in Mortal Kombatu končala dokaj hitro, so v Killer Instinctu segla v ducate zadetkov. 
Blagovna znamka je uspela in se zapisala v zgodovino, iz katere nedrij jo je potegnil novi Rarov lastnik Microsoft s skupinama Double Helix in Iron Galaxy. Po eni strani so ostali dokaj zvesti prvencu in nadaljevanju, s katerim se je niz zaključil leta 1997. Po drugi pa so prispevali nemalo predrugačenj in izboljšav ter močno posodobili zunanjost. Tudi zato – in, ne slepimo se, vsled izdajateljevih denarcev ter znamke xbox – je Instinct že več let udeleženec največjega turnirja v pretepačinah, lasvegaškega Eva. Odsihmal pa bo dosegel še več ljudi, saj je končno dosegljiv v štacuni od Oken 10 (7 in 8 niso podprta). Poiščeš in namestiš, saj je igra v temelju brezplačna. Sicer v tej obliki nudi le enega borca in par modusov, tako da ni dosti več od poveličevanega dema. A za konkreten preizkus zadostuje. 

Tudi svežedobni Nagon je od strani gledana pretepačina eden na enega, ki stavi na spretno ter inteligentno tvorjenje dolgih kombinacij in se odlikuje po udarni podobi. Telo iz plamenov in valujoči kožuh sta le ena od bonbončkov.

Menažerija pogina
Instantno privlačna je pravomoška estetika. Tu ne boš srečal japonskih velikoučnežev, risankaste pisanosti in unc-unc muzike, temveč bodo nadte v objemu težkometalskih kitarskih rifov in terminatorskega ropota strojev pridrveli mrki oboroženci, roboti z laserskimi očmi ter strašanski mutanti. Podlaga je sicer neresna kot v Mortal Kombatu, a manj obešenjaško pretirana in zato bolj otipljiva, realna, žmohtna. Zraven sodita gromoglasni komentator, ki oznanja "Hyper combo!" in slične puhlice iz avtomatnega sveta devetdesetih, ter kup grafičnih učin­kov, ki ustvarjajo samosvojo podobo. Street Fighter V ima like hecnih dimenzij, kjer so mišice na nadlahteh večje od glav … Mortal Kombat si lasti brigajočo kri in črevca … Instinct pa zaslon dodobra polni s pršečimi bleščicami, frlečimi plameni, razbitim ledom in odlomljenimi kosci kovine. V navezi z bogato premičnimi ozadji, ki segajo od postapokaliptičnega mesta prek daljnega severa do notranjosti železarne, si splete lasten slog, brž ločljiv od animejskih garbalnic. Tudi liki so zajetni in pod­robno animirani, s številnimi premikajočimi se deli, plapolajočo tkanino in obrazno mimiko. 

Instinktivni razboritniki so sicer manj prepoznavni od Bisonove in Scorpionove druščine, a so si nekateri vseeno priborili mesto v pretepaškem pante­onu. Robotski Fulgore s špicami na rokah, ledenjaški Gla­cius in ognjeviti Cinder, volkodlačji Sabrewulf (tega se morda spomniš iz spectrumovih legend Knight Lore in Sabre Wulf – Rare so bili nekoč hiša Ultimate!), okostnjak Spinal, menih Jago … To je solidna, prepoznavna posadka, neizmenljiva z drugimi predstavnicami žanra. Za razliko od Strica Fajterja jim ni pod častjo uporabljati krepelc, tako da Spinal vihti piratsko sab­ljo, medtem ko češplja Orchid mlati s teleskopskima palicama. Na drugi strani Sabrewulf nuca kremp­lje in zobe, Cinder ter Glacius pa magijo lastnih elementarnih teles.

Življenjski črti se po izteku prve runde ne resetirata, marveč zmagovalec v naslednjo vstopi s preostankom moči. Ob imenih borcev vidiš še eno, rumeno linijo, ki kaže energijo za vstop v stanje posebne moči, 'instinct mode'.

Tresk Tusk
Prav zasedba je največja razlika tretje sezone glede na prvo. Takrat je bilo bojevnikov le osem, zdaj pa jih je dvaindvajset in še štirje bodo prišli v okviru aktualne sezone. Med njimi so prej našteti stari favoriti, prišleki iz drugih serij (Rash iz Battletoads, Arbiter iz Hala, napoveduje se Raam iz Gears of War), povratniki iz dvojke, kot sta nunčaku gejša Kim Wu in barbar Tusk, ter zanimivi novinci – drevesni velikan (mu smem reči 'hrust hrast'?) Aganos, coprnik Kan-Ra, črnolasa gostja iz japonskih grozljivk Hisako ter aša­šinka Sadira. Ansambel je zdaj poln in raz­giban, tudi zato, ker ne gre le za vihtenje orožij in za razlike med napadalnimi ter omejevalnimi liki (rushdown / control), marveč za bolj samosvoje mehanike. Amazonka Maya je opremljena z dvojcem bodal, ki ji dajeta mogočne sposobnosti, droidka Aria pa je močnej­ša na začetku runde kot na koncu. Hisako obvlada protinapade, a je počas­na, Fulgore je odvisen od napolnjenega metra, dočim je Jago fant za vse, ki čez čas postane predvidljiv kot Ryu.

Tega znanega karatejca iz Street Fighterja ne omenjam tjavdan, kajti dejansko je Killer Instinct v marsičem podoben Capcomovi klasiki. V obeh je šest gumbov za udarce, trije za roke in trije za noge, bloki­raš s tiščanjem nazaj ali nazaj dol, posebne udarce izvajaš z gibi za 'fireball' (dol do naprej) in 'dragon punch' (naprej, dol, dol-naprej), z deljenjem in kasiranjem poškodb pa pri večini likov polniš dvoje merilnikov. Enega za nadgrajene verzije običajnih specialk (SF: EX, KI: shadow) in zaključke, ter drugega za prehod v močnejše stanje, ki spomni na V-triggerje iz SF5. Vendar pa ne gre za kopijo. Zaradi velikosti likov je njihova gibljivost omejena in do otvoritev prihajaš na bolj osnovne, kmečke načine, zato Instinct deluje bolj tog in nenapreden, nekje na stopnji Kombata ter Injustica. A špil oživi in pokaže svoj pravi obraz, ko sovražnika zadeneš z 'openerjem', se pravi gibom za zagon kombina­cije.

Kamera ni statična, temveč se razgibano odmika in primika ter se delno obrača levo in desno, ko kdo zada posebej močno klofuto. Njeno dodelanost najbolje izkusiš, če urediš spopad dveh računalniško nadzorovanih likov.

"Hell yeah!"
Kombo je kruh, maslo, meso, krompir, župa in sladica Killer Instincta. Vse, kar počneš, je namenjeno temu, da prideš v ugoden položaj za začetek kombinacije, s katero nasprotniku podeliš neprimerno več poškodb. Da bi bila igra zabavna in hitro dostopna, kombov ni težko tvoriti in sledijo ustaljeni strukturi začetnega udarca, povezave, nadaljevanja, povezave in zaključka. Vezni pritisk na gumb botruje dvema udarcema, za tvorjenje je moč uporabiti desno gobico, dočim lahko neizkušenec v meniju vključi pomoč, da mu z razbijanjem po gumbih ali tipkah že nekaj uspe. Tipkovnica je drugače v redu, saj celokrožni gibi niso v ospredju.
A le mojster bo vedel, ali uporabiti močne ali lahne zamahe, ter znal niz zaključiti tako, da bo zadal čimveč poškodb. V tvorjenju kombinacij je kar nekaj globine in variacij, ki zahtevajo odlič­ne reflekse, nadrkanost ter prefriganost. Branilec lahko namreč kombo zatre s pritiskom pravih knofov, zato se ni priporočljivo ponavljati. Miselne igrice torej pridejo do izraza tudi med kombinacijami, ne le pred in po njih! Seve­da pa je tisti, ki je pod napadom, v slab­šem položaju – tudi zato, ker mu čute obremenjuje silno pršenje in megljenje zaslona. Drugače rečeno, dotično ni vdelano zgolj zaradi lepote, marveč ima glob­ljo funkcijo: dati prednost napadalcu, da igranje ne bi postalo želvaško in zaspano. Vsekakor ni ne eno ne drugo, saj adrenalin pumpa kot nor, kombinacije pa gredo v desetine udarcev. Sploh če zaklju­čiš z ultra finišerjem, ki samodejno prispeva kak ducatek klofut, da je žrtev orenk zmlatena in ponižana. Krvavosti in raztrganj v slogu Mortal Kombata X ni, pač pa frčanje po luftu in boleče trdi pristanki na tleh. Variacija tega so ultre za določena ozadja, kakor v izvirniku, ko si sovraga s stolpnice poslal na izlet proti trdi ulici daleč spodaj. 

Ko v kombinacijo vpleteš posebej mogočne žvajze, siceršnje ozadje nadomesti dramatična fleha. Tedaj za sekundo ali dve odložiš delo in uživaš v grafično ter zvočno bombastičnem prefuku. A nasprotnik lahko kombo prekine …

Prilagodljivo kasiranje
No, bojevniki še zdaleč niso vse, po čemer se Ins-tinct v tretji sezoni razlikuje od tistega, ki si ga morda že izkusil pred skoraj tremi leti in ga opustil kot nezadostnega. Ne le, da so skrbniki dodelali ozadja, kar redko vidiš, udejanjili so kup finesnih popravkov in borcem dodali nove poteze, tako da Jago iz prve sezone ni enak zdaj­š­njemu. Sleherni lik ima lastno zgodbeno linijo z vmesnimi stripovskimi prizori, prilagodljivo težav­nost­jo in različnimi zadolžit­va­mi, dočim začetnike v sistem uvede najboljše učenje v zvrsti. Jasno razloži vse, od osnov do hudo naprednih zadev, in sproti preizkuša znanje, pri čemer te ne drži stalno za roko, nakar temu pridruži izzive ter preživetveni modus proti zaporednim nasprotnikom. Umetna pamet je presenetljivo solidna in samotarstvu z bistrim nadzorom likov (Sabrewulfa zasnovi primerno vodi kot rushdown lik, Glaciusa kot zonerja …) podeli nemalo dodatne vrednosti. 

Vendar se s tem dodajanje elementov ne bo zaključilo. Ne le, da pride še več novih likov, kmalu kanijo dodati frišen puščavniški način shadow lords, v katerem se bomo z moštvom selili po obli in iz surovin izdelovali predmete. Te bo moč tako ali drugače ponucati v dodatnem večigralskem modusu, ki ga bodo vnesli julija. Dotlej se je moč tosmerno udejstvovati v klasičnem garbanju na istem PCju ali v spletnih nerangiranih ter rangiranih obračunih, urejenih po sistemu lig. Tretja opcija so čakalnice za skupine igralcev in četrta senčni odsevi likov, ki se na liniji spopadajo samodejno, podobno kot drivatarji v Forzi. Povsod se računalničarji neproblematično tepežkajo z xboxaši. 
Lastniki peceja in xboxa one so združeni še drugače – vse, kar kupiš v eni inačici, se odklene v drugi. Koliko boš odštel, je odvisno od mnogih dejavnikov. Lahko se imaš kar fino že z brezplačno verzijo, v kateri redno menjavajo edini igralni lik; z njim se je moč normalno odpraviti na linijo. Lahko plačaš 5 evrov za posamičnega garbača ali kupiš vse borce v posamični sezoni za 20 EUR, Za dvakrat toliko zraven prejmeš še kostume in modne dodatke (mno­go tega je kupljivega z nabiranjem izkušenj), medtem ko za 50 evrov odpreš praktično vse like. Škoda le, da ne moreš vsaj začasno preizkusiti fajterja, da bi videl, če ti sede, in da na računalu ne dobiš para izvirnih Nagonov, ki si ju deležen na xboxu one. 

Killer Instinct je lep primer tega, zakaj so igralni avtomati domala izginili – ker domač sistem, kot sta PC in xbox one, pričara izredno izvedbeno izkušnjo. Ko drevnik Aganso trešči človečka Tuska, te kar zaboli v jajcih.

"Ready?" 
Killer Instinct ni tako globok kot japonski trojec Street Fighter V oziroma Ultra SFIV – Guilty Gear Xrd – BlazBlue Chronophantasma Extend, niti ne tako uživaško brutalen kot Mortal Kombat X. Vendar poseduje svojstven čar in zanimiv borilni sistem, osredotočen na kombinacije. Ter ni ti treba vreči na mizo vsega denarja naenkrat, marveč lahko pla­ču­ješ v skladu s potrebami in navdušenjem oziroma v neskončnost parazitiraš. Falanga dvorazsežnih pretepačin na računalniku je odslej še privlačnejša in še popolnejša! 

Killer Instinct
založnik: Microsoft
objavljeno: Joker 274
maj 2016

okvirčki:

Par borcev