Revija Joker - Dead by Daylight

IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Dead by Daylight
Dead by Daylight

Aggressor rabi nova oblačila, zato nekaj naključ­nih pohodnikov sleče iz kože.

FRANCLNU NI ŠE NOBEN UŠOU!!« sem rohnel, da bi preglasil motorko v rokah, ki je žgolela ropotajoč napev. Besno dirjajoč niz podrasti sem skušal žago približno usmerjati naprej predse, kjer je panično bežal mlad možakar. “PRIT SEM, PAMŽ ŠM­R­­KAVI!” Fant je bil malce hitrejši od mene, a je zaradi prejšnjega srečanja že puščal kri, ki se je lesketala na listih in deblih. Za hip sem ga izgubil izpred oči, toda opazil sem, da se za skalo na desni nekaj premika. Mali misli, da me bo tako poceni prinesel okoli, a?? Naredil sem se, kot da ga nisem zaznal, in navidez odlomastil mimo ... nakar sem ugasnil motorko, napravil polkrog in se pojavil za njim. »Tole je pa Rezka, moja sekira,« sem ga pozdravil in mu seznanil ksiht z rjastim rezilom. Trzajoče telo sem si vrgel čez ramo, ga odnesel do brunarice in ga nasadil na kavelj, kjer so se pozibavala tri druga trupla. Ta večer je bil lep ulov, saj je spričo lepega vremena prišla nova rajda tabornikov. Potem sem odložil motorko in sekiro, sedel za računalnik in pognal Dead by Daylight. To je tudi ena taka hecna igrica.

Tole je kazen za vtikanje nosu tjakaj, kamor se ne sme, in mulac res ne bo več motovilil po moji posesti! Dead by Daylight je igra natikanja bežečih nesrečnikov na kavlje in brisanja krvavega rezila v usnjeno rokavico.

Simulator hribovca 
Če te ob ogledu slasherskih grozljivk popada krohot zaradi neumnosti, ki jih počno žrtve, da jih lahko morilec ja čimbolj krvavo spravi s sveta, si prišel na pravi naslov. Dead by Daylight je nalinijska simulacija bežanja pred Jasoni, Leatherfaci in podobno iznakaženo sodrgo za tiste, ki menijo, da to počno polje od kričečih blondink v filmih. In na drugi strani igra za latentne psihopate, saj si lahko natakneš hokejsko masko hrustov z žejo po krvi in kričeče človečke preganjaš z motorko. Špil ne okoliši s pripovedjo, marveč hitropotezno spari enega morilca s štirimi preži­ve­li­mi, ki se mu skušajo izmuzniti in pobegniti s karte, preden jih dohiti usoda. Vseh pet pozicij zasedajo živi igralci, kajti tole je čistokrvni večigralski špas z obveznim vpisom na linijo. Na bote, kampanjo ali kar­koli samotarskega pozabi. Napraviš ali najdeš partijo in sledi četrt ure šklepetanja z zobmi, zamolklega bitja srca ter udarcev s sekiro. Huda zamisel! 

Z ramen se lahko rešiš z besnim tipkanjem, sploh če so kavlji daleč.

Krvava igra na življenje in kruto smrt poteka na več temačnih podeželskih prizoriščih, kot so hribovske kmetije in klavnice. Pač zasvinjani kotički sveta, kjer po filmskem izročilu najdeš osebke, s katerimi je nekaj zelo narobe. Prostori v vsaki igri nastanejo deloma naključno, saj so važni elementi premešani. To je pomembno predvsem za četverico bežečih, kajti njihov glavni cilj je popravljanje bencinskih generatorjev elektrike. Le-ti napajajo težke duri, za katerimi leži osvoboditev iz te grozljivke. A da naj morilca kar pokončajo? Haha, mar se iz filmov nisi ničesar na­učil, pamž šmrkavi?! Morilec je neranljiv in ga je moč zgolj za krajši čas zmesti, ubiti pa nikdar. Zato svobodno lomasti in lovi uboge smrtnike. Zmaga tedaj, ko vse pokonča, plus pike pa dobi, ako jih uspe na kavlju v ritualu žrt­vo­vati tajinstveni demonski entiteti.

Hop, cefizelj, zdaj te pa imam! Skrivanje v omarah je vedno loterija – tudi za morilca, saj z njihovim odpiranjem trati dragoceni čas za pregon.

Žiga žaga poje žaga
Zanimivo zamisel v konkretno fajn doživetje povzdigne pehar odrobljenih gla ... mislim, luštnih igralnih elementov. Čim bliže kot je preživeli igralec morilcu, tem bolj iz zvočnikov buta bitje srca, pri čemer ponavadi ne veš, iz katere smeri se bo vzel. Na ravnem je hrust ravno za kanec hitrejši in te pohopsa, če ne izrabljaš predmetov v okolici. Žrtve so gibčnejše, zato hitreje vijugajo med drevesi in urneje skačejo skozi okna. Obenem morejo prevračati skladovnice, s čimer silaka za nekaj sekund upočasnijo, saj mora prepreko razbiti. Kakopak ne manjka omar, v katere se je moč skriti, toda če morilec ugane, v kateri si, te hipoma zgrabi za vrat. Drugače te mora dvakrat kresniti čez pleča, da te vrže po tleh in ujame. Vendar grozovitež pozna kar nekaj trikov, saj sliši razbijanje ob popravljanju generatorjev in vidi sledove panično bežečih ljudi v travi. Opazi tudi kri, ki jo po prvem udarcu puščajo žrtve za seboj, zato je bežanje oteženo, dokler se ranjenci ne obvežejo. Preživeli lahko s seboj vzamejo uporabne predmete ali jih najdejo v kateri od skrinj. Z baterijsko svetilko je moč morilca zmesti, dočim škatla z orodjem olajša popravila in omogoča uničevanje kavljev. 

Večina karte je potopljena v mrak in to je gotovo naslov, ki ga igraš zvečer ob ugasnjeni luči. Visoka trava ima dejansko pomembno vlogo in more v temi skriti človeka v počepu.

Četverico žrtev predstavljajo konkretni liki Dwight, Meg, Jake in Claudette, podobno kot tiste v Left 4 Dead. Toda blazno globoke osebnosti nimajo in v partijo je moč vzeti poljubno kombinacijo, tudi štiri punčare. Poznajo le kanec različne veščine, tako da se zna Claudette recimo obvezati brez paketov prve pomoči. Te lastnosti z igranjem nadgrajuješ, saj z izkupičkom matchev odklepaš izkušenjske stopnje, ki dodajajo perke, kot je boljši vid, in izboljšave orodij. S tem skuša Dead by Daylight popestriti dolgotrajnejše igranje, saj je opisani modus edini, ki je na voljo, dočim lahko nekatere od teh veščin opazno spremenijo pristop. Vsakič se je treba prilagoditi tudi morilcu, saj pride klat v treh različnih inačicah. Trapper po videzu posnema Jasona, maha z mačeto in nastavlja pasti. Hillbilly je čisti Leatherface, le da ob motorki vihti še kladivo. Wraith pa je najbolj nadnaravne sorte, saj čara vudu in se napravi nevidnega.

Srhljivka preide na novo raven, ko fašeš izkušenega klavca, ki noče na hit­ro zmagati, marveč se s tabo poigrava in ti navidez daje možnost preživetja.

Puščanje krvi
Vloga klavca je primerna za trenutke, ko te razhudi dolga vrsta na pošti, dočim presrane hlače pre­žive­le­ga oblečeš, ko si željan vznemirjenja, kajti vzdušje je takrat res nohtegrizno. Občutek nemoči potencira dejstvo, da se žrtve med seboj ne morejo sporazumevati glasovno ali s pisanjem! Tako sta pomoč ali izkoriščanje povsem spontana, saj se ti včasih splača žrtvovati soigralca, da sam zbežiš. To rodi zanimive situacije in je tisto, kar naposled upraviči strošek 20 evrov, saj igri drugače žal iz mnogih ran pada drob. Zavda en sam igralni način, ki bo nemalo ljudi pričel kmalu dolgočasiti. Najbolj bodo penasti tisti, ki v nalinijskih naslovih zahtevajo dobro uravnoteženost, kajti Dead by Daylight je zbalansiran toliko kot žrtev, ki ji Jason odseka nogo. Nekateri od perkov so čisto mimo, najbolj luknjav pa je avtomatski iskalnik soigralcev, ki rad spari izkustveno povsem različne ljudi. Razen takrat, ko jih sploh ne, kajti najbolj razširjena tehnična nevšečnost je nezmožnost povezave. V sanjah te nato ne preganja mož z motorko, marveč napis "FAILED TO CONNECT." Brez heca.

Darovanje duše na kavlju traja minuto in več, preživeli pa morejo nesrečnika rešiti, če morilca ni zraven. Toda če kavelj čuva, lahko medtem popravljajo generatorje. DbD je taktičen špil!

Dead by Daylighta spričo hroščev in neravnotežij res ne bi mogel označiti za končano igro, saj potrebuje še ogromno dodelovanja. Toda vseeno je unikatno uži­vaš­ki, če ga vzameš kot sicer nezanesljivo, a hkrati izkustveno čudovito igro, podobno kot DayZ v rosnih dneh. Brezveze je skušati na vsak način zmagati, ker ti igra z nezloščenostjo dostikrat zasadi mačeto v čreva, obenem pa z daljšimi partijami dobiš več izku­šenj. Namesto tega je treba iskati dihjemajoča izigravanja morilca ali preživelih, kjer zna DbD poskrbeti za štorije, ki jih boš govoril vnukom. Kot takrat, ko se je nek mulc zakampiral v omari in hotel zbežati na ra­čun ostalih, ki smo popravljali generatorje. Zato sem morilcu po desetih minutah valčka okoli hiše dopovedal, kam mora pogledati. Od hvaležnosti me ni nataknil na kavelj, ampak me je pustil izkrvaveti, da mi duše ni pobral demon. To so takšne male reči, ki jih lahko napraviš za sočloveka, šmrc.

Dead by Daylight
založnik: Behavious Digital / Starbreeze
objavljeno: Joker 279
oktober 2016

70
utrgana ideja
vzdušje
zanimive situacije na liniji
ugodna cena
zanič ravnotežje
hrošči
en sam samcat na­čin
FAILED TO CONNECT
okvirčki:

Asimetrični lovi


sorodni članki