Revija Joker - Event(0)

IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Event(0)
Event(0)

Bradator obesi na klin nihilizem in se pomeni z umetno pametjo.

Event(0) je inovativna in zanimiva pr­vo­osebna miroljubnica, ki združuje elemente starodavnih tekstovnih avantur in sprehajalnih simulatorjev. Zdi se, kot bi kdo zmešal Firewatch in Kubrickovo Odisejo 2001, dočim ambient, vzdušje in arhitektura z retrostilom močno spomnijo na Bioshockov podvodni Rapture. Le da se ni treba z nikomer spopasti ali se pred čim skrivati. Kraj dogajanja je zapuščena vsemirska turistična križarka Nautilus, kjer se znajdem zaradi uničenja svoje raziskovalne ladje. Pričaka me samozavedna umetna inteligenca Kaizen-85, od vseh pozabljena, a ponosna na razmetano, na več koncih nedelujoče plovilo. Če se ho­čem vrniti domov, bom moral ustreči mu­hastim željam nove hevristične 'prijateljice'. Le-ta je namreč prepričana, da lahko singularni pogon ob vrnitvi na Zem­ljo odpre črno luknjo, zato ga moram izklopiti. Če seveda nočem za vekomaj obtičati tam zunaj.

Pogovori z umetno pametjo potekajo prek starinskih terminalov. Če slika na zaslonu trzne, podvomi v njeno dobronamernost!

Sprehajanje po vesoljskem plovilu je docela linearno. V objemu kriptičnega, malce srhljivega vzdušja odpiram vrata, pri­ži­gam luči, kličem dvigala in podobno manipuliram z okolico, da si odprem pot naprej. Marsikod moram tipkati po starins­kih terminalih, s čimer se pogovarjam s Kaizen. Miselni orehi so večinoma živ­ljenjski in smiselni, namigi pa na dosegu roke, tako da velikega izziva ni. Za napredovanje moram denimo shekati očesni skener, za kar je treba iz koscev podobic sestaviti ustrezno sliko očesa. Nekaj malega je tudi rokovanja s predmeti, vendar ne inventarnega, kot to počnemo v klasičnih pustolovščinah. Z njimi si pomagam le pri reševanju ugank, saj mi dajo gesla oziroma navodila za spopadanje s konkretnimi problemi.

Zapuščena ladja je prežeta s podrobnostmi, kot so kriptični grafiti, za katere si nadvse želiš ugotoviti vzrok.

Toda reči, ki jih najdem povsod po ladji, koristijo širšemu razumevanju zgodbe. Imena oseb, naslovi knjig ali drugi navidez nepomembni zapiski odprejo dodatne možnosti za poglobljeno debato z ra­ču­nalnikom. Spočetka imam z njim osnoven dialog, ko me sprašuje, če bi rad prišel odtod živ. Nikalni odgovor botruje sarkazmu, potrditev pa nadaljnjim navodilom. A sčasoma se to nadgradi v bolj inteligenten čvek, saj se Kaizen prilagaja moji empatiji. S hladnim pristopom izvem bore malo, nesramnost me lahko pošlje na vesoljski sprehod brez zadostne količine kisika, dočim bolj prijateljski odnos razkrije več zgodbe. Sposobnost zaznavanja Kaizeninih 'čustev', postavljanje pravih vprašanj in vpisovanje ključnih besednih zvez ne razkrije le dogajanja pred prihodom na Nautilus, marveč razkroj človečnosti in razuma izginule posadke. Umetna pamet na ladji si lasti več kot dva milijona vrstic dialoga in če pri odgovorih brcne v temo, se ti brž postavi vpra­šanje, če tega ni storila nalašč.

Vzdušje je marsikdaj srhljivo, tudi zato, ker se ti iz podzavesti dvignejo spomini na filme v slogu Odiseje 2001.

Neodvisnico zaznamuje vpliv kultne Odiseje v vesolju, a na pozitiven način. Globina in podrobnosti zgodbe so kljub premočrtnosti v mnogočem prepuščene igralčevi interpretaciji. Pedantni pustolovci pa bodo za trud nagrajeni z globljim vpogledom v dogodke, zato se jim splača obrniti vsak kamenček vesoljskega mo­zaika. Dogodivščina sicer zaposli le za tri ure, za kar avtorji terjajo visokih 20 evrov. A to sto­ri tako pronicljivo in unikatno, da ostane v spominu. Ne bom presenečen, če bom ugledal slično igro večjega založnika.

Event(0)
založnik: Ocelot Society
objavljeno: Joker 280
november 2016

75