Revija Joker - Vermintide

IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Vermintide
Vermintide

Aggressor ugonobi toliko podgan, da mu še naj­večje kitajske restavracije zavidajo.

Left 4 Dead še vedno velja za eno najbolje domišljenih idej sodelovalnega večigralstva, ki iz četverice ljudi naredi neločljive kamerade. Toda zombiji, ki nas tam skušajo preplaviti, so tako prežvečeni, da grem danes raje igrat Barbie Horse Adventures. Kaj pa, če bi nemrtve gnusobe zamenjali s kakšnim novim, zanimivejšim zlodejem? Na primer s smrdljivimi humanoidnimi podganami, ki mečejo fekalije v vodnjake, odnašajo otroke v ka­nalizacijo in te zmerjajo v visokem Cju? Tistimi Warhammerjevimi repatimi malopridneži, ki trogajo s seboj malhe klora, lezejo iz vseh mogočih odprtin in ti mahajo s pipci okoli vratu? To je Vermintide.

Vermintide je zvest imenu, kajti v tej večigralski prvoosebnici sodrga našo četverico Warhammerjevih herojev naskakuje v pravih navalih. Osamljeni 'clanrati' niso problem, ampak redko jih vidiš posamič.

Konec pred vrati
Kot pove naslov, je špil postavljen tik pred konec domišljijskega sveta Warhammer Fantasyja. Tedaj kaotični zlobnež Archaon za­copra tako močan veleurok, da raztrešči univerzum, kar označuje prehod v novejšo namizniško franšizo Age of Sigmar. End Times ni bila ena bitka, marveč daljše obdobje vsesplošnega propadanja, ko so zdravi zbolevali in bolni umirali. Medtem ko so armade Kaosa v človeški Imperij vdirale s severa, so iz podzemlja na plano svoje odurne ksihte prinesli pokazat podganji Skaveni. Tudi v človeško mestece Ubersreik, prizorišče igre. Ko se je oni dan spustil mrak, je iz kanalov in kleti zacvililo ter zacepetalo, koj nato pa so bile ulice že polne kosmate zalege. 
K sreči je bila tedaj v mestu gruča junaških vojščakov. Odlikovani soldat Markus Kruber, ognjena coprnica Sienna Fuegonasus, škratji ranger Bardin Goreksson, vilinska izvidnica Kerillian in lovec na čarovnice Victor Saltzpyre. Junacje, ki so vselej na preži, so začutili, da nekaj ni na svojem mestu. In res – glave stražarjev so zapustile njihove vratove. Krščen matiček! Pograbili so vsak svojo krepalico in se odpravili deratizirat ulice. Vermintide je torej sodelovalni omrežni špil v četvero, kjer skušaš v trinajstih ohlapno povezanih misijah z ekipo preprečiti, da bi hodeče podgane zavzele srednjeveško mesto. Čaka te ogromno sekanja kosmatih glav in reševanja kože kameradov, saj je tole izrazito moštvena igra, kjer je sebično soliranje neizprosno kaznovano.

Ker imajo Skaveni radi mrak, se večina misij odvije v mesečini. To se da izkoristiti, saj se je moč nekaterim podganjim stražam izmakniti, kar je še posebno koristno v primeru teh oklepljencev.

Glasovi spod rešetk
Treba je reči, da je pošiljati repate monstrume na oni svet presneto uživaško. Sleherni junak ima po eno hladno orožje za boj na blizu in enega za pošiljanje smrti na daljavo. To pomeni, da tudi čarovnica veliko maha z ostrino, in v enem samem zamahu lahko napraviš pravi mali genocid. Ob večjih navalih golazni je špricajoče krvi toliko, da ne vidiš ničesar pred seboj, trupelca pa letijo vsenaokoli. Takrat je dobro stisniti blok, ker je rezil v tvoji smeri vselej ogromno. Pri sovražnih specialkah je še bolje izvesti izmik, ker znajo prebijati blok. Drugih kombinacij pa naši šampioni žal ne poznajo in v glavnem moraš naštudirati finese posameznih orožij, ki jih izbereš pred nalogo. Vojakov ročni topič napravi podganji kompot, a terja daljše polnjenje, dočim vilinka pošilja puščice rafalno kot Legolas. Dvoročni meč s širokimi zamahi kosi vse pred seboj, medtem ko inkvizitorjev rapir z vbodi prebija oklep. Zaradi tega je boj pretežno spretnosten. 

Specialne zverine, kot je tale lučalec bojnih strupov, lahko hitro napravijo ogromno škode, če se jim druščina ne posveti. Liki kar sami zakličejo, če uzrejo takšno nevarnost v daljavi.

Skaveni podobno kot v L4D poznajo množične naskoke kanonfutrske svojati, ki jo razgibavajo prihodi posebnih zverin. Ašašin zna enega junaka prikleniti k tlom in ga ubiti, če mu ne priskočiš na pomoč. Globadier luča krogle, ki velik prostor zavijejo v st­ru­peno meglo. Zelo nevaren je topničar z rotirajo­čim kanonom, ki z rafalom hitro pospravi nepazljive­ga igralca. Rat ogre pa je minišef, ki lahko ves tim razmeče naokrog, kar ni fajn, če se ravno opotekaš na robu grajskega obzidja. Prihodi beštij so delno spremenljivi in jih določa ra­čunalnik s podobnim 'režiserjem', kot je oni v L4D. To terja nošenje oči na pecljih, saj so izzivi zaguljeni in je lahko nepazljivost usodna. Seveda so zadatki nastavljeni tako, da povzročijo delitev skupine, ko je na primer treba uničiti več ključnih delov sovragove naprave. Ali pa moraš kamerada varovati, medtem ko na plečih nosi sod smodnika, ki bo odprl pot dalje. Za take primere, ko je druščina najbolj ranljiva, moraš taktično prihraniti pripomočke, ki so raztreseni po skrinjah v okolici, od bombic do napojev moči.

Načeloma si za druščino koristen s katerimkoli od peterice junakov. A coprnica je vendarle najbolj potentna, kar se tiče grupnega (AoE-) kurjenja. So jo pa avtorji ravno malo zauzdali.

Soborci obvezni
Vsak okoliš pozna pet težavnosti in višje zahtevajo uigrano moštvo. Tamkaj okoli korakajo elitni podganji stražarji in te morilci prej ugonobijo. Vermintide je posledično igra, ki jo lahko dokaj enostavno pograbiš, a jo na najvišji zahtevnosti gotovo mojstru­ješ več mesecev. Mora pa ti takšno preigravanje okrog dvajsetminutnih levelov ležati, kajti to je poglavitni cilj igre. Pripoved lahko hitro zaključiš že na najlažji stopnji, nakar ti razen tega preostane le še farmanje vse bolje opreme. To pomeni krepel in talis­manov, saj oklepov ni; le še klobuki, ki so v stilu Team Fortressa 2 čista kozmetika. Plenjenje sekiric je nekam mukotrpno, saj ne padajo na tla med bojem, marveč naključno na koncu stopnje. Napredovanja pa liki žal ne poznajo. Resda bildanje statistik v ta bojni sistem ne sodi, zato pa bi bile nove veš­či­ne, na primer mečevalne kombinacije, dobrodošle! Takisto sem pogrešal več (pol)šefov­skih kreatur, ki bi se znale dobro boriti. Najmočnejši belodlaki stormvermini blokirajo in mrtvijo, to je pa tudi vse.

Pojanje po mračnih ulicah in kanalizacijah ob šepetu podganjih ubijalcev je res fejst, boj pa na višjih težavnostih všečen moštveni izziv. Liki z mnogimi ciničnimi opazkami poskrbijo za zapomnljiv svet, v katerega se rad vračaš, četudi te hočejo v njem na vsakem koraku zaštihati izza vogala. Toda za 28 evrov bo dovolj vsebine dobil predvsem izkušeni ljubitelj takega žanra, medtem ko se zna špil mnogo prej izpeti, če nimaš zanesljivih soborcev. Samodejno iskalo sicer hitro najde naključneže in če padejo z linije, jih za silo nadomestijo boti. Toda razkorak med dobro ekipo in grupo pritepencev je enormen. Pa dobro internetno povezavo kaže imeti, saj špil uporablja sistem P2P, se pravi brez namenskih strežni­kov, in dogajanje bo tekoče le, če gostitelj igre ne bo gonil na krompirju. No, če zadoščaš pogojem, boš imel hud špas deratizatorja z mečem. Zunaj je že več DLCjev, novi so na poti. SKVIIIK!

Vermintide
založnik: Fatshark
objavljeno: Joker 281
december 2016

77
Skaveni so kul
hudo vzdušje
zah­­teven ekipni boj
malo vsebine in različnih veščin
du­ha­morno zbiranje opreme