Revija Joker - Hex: Shards of Fate

IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Hex: Shards of Fate
Hex: Shards of Fate

Pijanci in kvartopirci ne pridejo v nebeško kraljestvo, ampak Sneti si tega ne žene k srcu. S štamprlem kačje slike pri roki se loti zbirateljsko-izmenjevalne igre z digitalnimi kartami, Hex: Shards of Fate.

Romantično videnje Hexovega nastanka bi bilo, da si je nekaj garažnih navdušencev izmis­­­lilo računalniško izvedenko legendarne kvar­­­­­taške namiznice Magic: The Gathering in zanjo na Kickstarterju napaberkovalo dva dolarska milijonč­ka. Slednje drži, tako kot tisto, da se Hex močno opira na MTG; do te mere, da so avtorji fasali tož­bo. A Cryptozoic Entertainment, ki stojijo za igro Hex, niso neki levi nadebudneži, temveč prekaljeni izdajatelji iger s podobicami, med njimi takih z licencami DC Comics, Walking Dead in Lord of the Rings. Zdaj so se razširili v digitalni prostor, kjer jih gre vsled simpatičnosti izdelka pozdraviti.

Tako je videti igranje Hexa na kompleksnem bojnem polju po zgledu Magica. Izmeno tvorijo tri osrednje faze: igraš karte, se spopadeš, vnovič igraš karte. Poškodbe se ne prenesejo v naslednjo izmeno.

Krvosesi in konzerve
Nasproti si stojita čarodeja, ki si skušata pobrati življenjsko energijo s priklicem kreatur in magijo. Oboje seveda počneta s polaganjem kart na igralno polje, pri čemer so boljše karte praviloma redkejše. Osnova je torej enaka kot pri Hearthstonu, ki mu je Hex soroden še po brezplač­nosti. Odraj­žaš na samoumevno stran ali Steam, ustvariš račun in lahko se lotiš vsebine. Vendar govo­rimo samo o temelju, kajti Shards of Fate je v mnogočem drugačen od Blizzardovega orjaka. Čarobno energijo, mano, kakor v MTGju dobivaš iz kart, namesto da bi se samo­dejno večala … na dejanje lahko nasprotnik odgovori z urokom, na primer s krepitvijo bitja, na kar se odzoveš z lastno coprnijo, tako da nastane veriga … vtikaš se v sovražnikovo izmeno … na polje pridejo stalne karte ('enchantmenti' in 'artefacti'), ki neprenehno učinkujejo … bitja se lahko vkopljejo pod zemljo in letijo … kupček pa ima najmanj šestdeset kart ter po štiri izvode skorajda vsake sličice. Del prizorišča je tudi pokopališče, od koder je moč karte vleči nazaj, lahko pa od tam tudi izpuhtijo.

Ena od posebnosti so tudi karte z vdolbinami (socketi), kamor povsem po erpegejsko daš kristale in jih tako okrepiš.

Kot star Magicaš sem se hitro znašel, si pa mislim, da zna biti Hex za igralce Vigenjštajna, ki ne poznajo Magica, spočetka težko razumljiv. A z nekaj volje in časa gre, saj novince uvede potrpežljiv tutorial. Ta je obenem vstopna točka za nekaj, česar nimata ne Hearthstone ne MTG Online: pošteno, zgodbeno kampanjo. V njej ustvariš lik in se lotiš razvejanega vandranja širom tujskega planeta po vzniku magije in temnih sil. S premikanjem med točkami na zemljevidu sprožaš dogodke, od pogovorov do obraču­nov z navadnimi in šefovskimi nakazami, ter pridobivaš robo. Več časa kot preživiš v brez­­plačni (!) kampanji in njenem arenskem podaljšku Frost Ring, bolj ceniš trud, ki je šel v rezbarjenje solidne fantasy mitologije z ZF-pridihom, tako da vampirji preklajo robote. Izvedba na prvi pogled zaostaja za prešerno Hearthstonovo, a na dolgi rok odkriješ nič­koliko detajlov, od učinkov pri igranju kart do eps­ke glasbe. 

V samotarski kampanji se kot stilizirana puščica seliš med lokacijami, čvekaš s prebivalci tajinstvene, nekoliko morbidne dežele, se spuščaš v temnice, opravljaš kveste in gradiš lik. Reč zna prav nezdravo pritegniti!

Lastni štant 
Dolgi rok je vsekakor tisto, na kar Hex cilja, saj je v dobrih treh letih od izida pridobil obilico dodatkov ter plasti. Strateška globina je občudovanja vredna, nasprotnika je moč ubiti na malo morje načinov, deckov, ki se drenjajo na vrhu tekmovalne lestve, pa je presenetljivo veliko. Tako je iz dveh razlogov: prvič, igra nagrajuje umirjenost ter konsistenco pri tvorjenju kupčka na rovaš fensi kombinacij in megastičnih izbrisov polja. Seveda je sreča še vedno pomembna, a take so pač igre s kartami. In drugič, moč je izbirati med več kot sedemdesetimi junaki (!!!), vsakega s svojo zalogo življenjskih točk in sposobnostmi. En vleče karte iz onkraja, drugi krepi podrepnike, tretji jih mutira in tako dalje. 

Odraz resnobne visokofantazijske štimunge so veličastne slikarije na kartah. Z njih je moč hitro razbrati tudi redkost (rdeči simbol na desni) in seveda napad ter obrambo kreature, kar izdata cifri.

Prav zaradi tolikšne zaloge herojev je nadvse zanimivo draftanje, kjer kupček sestaviš iz pokcev z naključno vsebino in se pomeriš z internetnimi neznanci. Za to sicer potrebuješ platino kot alternativ­no valuto zlatu, ki ga zbiraš v kampanji. Vendar plati­ne ni moč kupiti le s pravim denarjem, ampak vanjo pretopiš zlato na spletni tržnici. Ta pomeni bist­veno razliko med zbirateljskimi igrami s kartami (CCGji), kot so Hearthstone, Duelyst, Elder Scrolls Legends in tako dalje, ter izmenjevalnimi (TCGji), kot sta Hex in Magic Online. Karte je namreč mogoče tako posamično kupovati kot prodajati, na trž­ni­ci pa dobiš celo cenejše pokce. Seveda je moč pošteno obremeniti kreditno kartico in boljši decki stanejo po nekaj sto evrov. Toda vložek par desetakov ob razumni uspešnosti na draftih prinese velik izplen, kar je glede na igralni užitek in zanimivost čisto pošteno. Udejstvovanje v kampanji in areni pa nadomesti dnevne kveste v HSju. 

Enainsedemdeset junakov je Hexova dika. Sleherni poseduje neko veščino, za katero je dobro, da je usklajena s kupčkom. Tale viteški stric recimo pumpa enote, zato je krasen za decke tipa \'white weenie\'.

Razširi pogled
Hearthstone ima žaromete in Magic Online tradicijo, zato Hex v širši sliki ne bo presegel nobenega od njiju. Če drugega ne, je bistveno premalo oglaševan in razvpit. Je pa dobra alternativa, vredna poklika. Od MTGO ima bistveno boljši vmesnik, cenejše pokce in super kampanjo. Hearthstone pa nadkrili s kompleksnostjo dogajanja na plošči; škoda le, da nima telefonsko-tablične inačice. In ne misli, da gre za nek lev izdelek, ki ga drka pet čudakov: skupnost je množična in turnirji finančno izdatni. Kdo ve, mogoče si ti naslednja zvezda! 

Hex: Shards of Fate
založnik: Hex Entertainment
objavljeno: Joker 283
februar 2017