Revija Joker - Prey

IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Prey
Prey

Odslej Sneti v pričakovanju, da se bo vsa soba obrnila na glavo, nadvse previdno pretika stikala po stanovanju.

(Ta opis je bil namenjen objavi na stranki. V reviji je bil daljši opis, na ogled tu.)
Tempus fugit – čas beži – so se drli stari Rimljani, ko so se zjutraj zbudili in ugotovili, da zaradi gub, ki so se jim od starosti povesile čez oči, ne vidijo ničesar več. Vendar so imeli oni še srečo, kajti obstajajo stvari, ob katerih celo Kolosej v Večnem mestu in prhka kost umrlega v Pompejih izgledata rosno mlada. Recimo Prey. Skupaj z Dukom Nukom Forever so ga napovedali ancientnega 1995 in čeprav je špil prehitel novo avanturo mišičastega blondinca (naredili so ga prey, a ha ha ha … khm), je ipak zamudil dovolj, da je William Scarboro, razvijalec izvirnega 3D srčka, medtem umrl. Res, brez heca. Sicer zgubanim, a živim Rimljanom bi mogel povedati par krepkih okrog tega, kdo se lahko pritožuje, da čas beži.

Pojavljanje sovražnikov temelji na doomovem skakanju iz omar, le da so te omare zdaj žgoči portali. Vseeno vzdušno in napeto.


Toda, ah!, kako se šele to dogaja mlademu čerokijevskemu Indijancu Tommyju, nad čigar rezervatsko gostilno v legendarni uvodni sekvenci (Blue Oyster Cult in tako dalje) uletijo alieni in ga z dedkom ter nesojeno ljubeznijo vred zelenožarkovno posesajo v nedrja svoje orjaške ladje. Ultra slurp! Družbice, priklenjene na kovinska podnožja in po vsem sedeč namenjene direkt v klavnico, ne bi čakalo nič dobrega, če se ne bi mimo primajal neki neznanec in je osvobodil. No, vsaj Tommyja. Na njem je zdaj, da poskrbi za sotrpina in odkrije, kaj zaboga se dogaja.

Duhovni sprehod Tommyja loči od njegovega telesa in mu omogoči sprehod skozi energetske pregrade ter po posebnih brveh.


Najbolj očitni in standardni del Preya je strelski. Pinjauanje kajpak vršimo iz prve perspektive in, ker je špil izdelan na zadnjem Carmackovem motorju, v precej doomovsko-quakovski okolici. Zlasti se izročilu podrejajo izvenzemeljske spake, ki segajo od običajnih vojščakov prek štirinožnih zobatcev, ki se pri napadu postavijo na zadnji taci, do letečih mnogoočesnik

Portali visijo sredi ničesar in te izpljunejo na nekem povsem drugem koncu. Domišljijsko in grafično impresivno.!
ov ter desetmetrskih rogatih demonov. Ne le, da so nasprotniki jadrno slični vzornikom iz Dooma 3 in Quaka 4, takisto jih vodi slična umetna pamet. Ta ni nesposobna in obvlada nekaj luštnih potez, kot sta ostrostrelstvo z razdalje ter umik za ovire. Je pa rutinska, zanaša se na vnaprej skodirane vzorce in je ni težavno nadmudriti. No, tako ali tako je Prey igra, ki je namenjena temu, da jo lahko konča vsakdo, saj v njej praktično ni mogoče crkniti. Okej, umrješ že, toda vsakokrat se znajdeš na mistični platformi, kjer si s streljanjem naokoli krožečih duhov nabiraš energijo, preden te spet posesa v resničnost. Ker je ta prijem zgrešeno prisoten tudi na zahtevnostni stopnji cherokee, ki jo odkleneš, ko obrneš normal, Prey zaznamuje resen manko starošolskega izziva.

Tile v ravni črti navaljujoči gumpci tumpci najbolje demonstrirajo, da umetna pamet ni ravno najbolj napredna.

Prey
založnik: Human Head Studios / Take2
demo: (na)tlačenka 156
objavljeno: Joker 157
avgust 2006

84
veličastna, čustvena, zgodbovno zaokrožena izkušnja
številni izvirni prijemi
dobro mešanje solidne strelske osnove z originalnimi gravitacijskimi ugankami
še neviden spoj mistike in sapojemajoče ZF-tehnologije
legendaren uvod in silovit finale
manko izziva
malce kratka
rutinska umetna pamet
kar dosti sposojanja od drugod

sorodni članki