Revija Joker - Zelda: Twilight Princess HD

IGROVJE
stranka » igrovje » wii u » Zelda: Twilight Princess HD
Zelda: Twilight Princess HD

Po Wind Wakerju, Ocarini of Time in Majorini larfi je fejslifta in bjuti tretmaja končno deležna še poslednja Zelda za gamecube in prva za wii, Twilight Princess. HD-inkarnaciji svoje favoritke za wii U se posveti Sneti.

Da mi je za vsako omembo Twilight Princess kot zadovoljivega, a nezadostnega nadaljevanja mogočne Ocarine imeti evro, bi bil nesramno premožen. Vendar se s tem mnenjem nisem strinjal že leta 2007, ko je igra izšla, in ne strinjam se danes. Je že res, da se trirazsežna, od zadaj gledana Somračnica opazno naslanja na legendarno Okarino. Junak Link, ki raziskuje temno vzetje svoje vasi, kot na nintendu 64 po deželi Hyrule jezdi kobilo Epono in se z njenega hrbta mečuje ter lokostrelja. Uporablja dosti enake opreme, od bumeranga prek kavlja do magnetnih škornjev, in obiskuje znane lokacije – tempelj, dvoje mest, jezero, polje, grad. Takisto je špil vpet v zeldaško tradicijo, saj si vilinček pot odpira z nabiranjem orožij in orodij, z delno nelinearnega nadsveta pa se spušča v temnice, kjer najde dodatne dele energijskega srčka, manjše ključe in večjega, ki vodi do šefovske čumnate. Vendar se mi zdi, da dosti kritikov spregleda inovacije in vizijo, ki jih je v serijo prinesla Twilightka.

Ne, tipski prizor iz Twilight Princessa ni bojevalen, temveč je spretnostno-razglabljalen. Skrinjica na oni strani pomeni manjši zaklad. A kako do nje?

Pod tlemi, nad tlemi  
Bistvo Zeld so temnice z ugankami, in tu je Princess v ospredju niza. Domala vsak tematsko obarvan prostor, od ledenega prek vodnega do ognjenega, kamor stopiš v okviru deseterice razprostranjenih ječ, uživantsko spoji tepež, skakanje in mozganje, kako uporabiti kateri predmet. Več kot jih imaš v varžetu, bolj kompleksni so miselni orehi. Bumerang pretika oddaljena stikala in dviga veter, z žezlom ukazuješ kipom, da se premeščajo, tu je več vrst bomb in tako dalje. Kako boš omogočil pretok vode? Kako predrl navidez nepredirno opno polžastega sovražnika? Kako se znebiti ledenega bloka, ki ti blokira pot? Verjetno so puzle res nekoliko manj pesniške kot v glasbeni Okarini, toda po ostrini logike in prostranosti pristopov ji zlahka parirajo. 

Sovražnike lahko seveda vzameš na muho, nakar krožiš okrog njih, s ščitom prestrezaš napade in udarjaš z mečem. Targetirati je moč tudi dele teles.

Če iščeš igro, ki istočasno žgečka raziskovalno žilico in dostavi obilico tepežkarske akcije, je Princess prava izbira. Resda boj ni kompleksen, je pa vznemirljiv. Srečaš mnogo različnih navadnih sovražnikov in se spopadeš z domišljijskimi šefi, ki niso niti trohico slabši kot pred devetimi leti. Grabljenje demona za roge mi je na ksiht vnovič priklicalo širok nasmeh. Za nameček je tu pisan mimohod minišefov, ki znajo biti še bolj poskočni kot ta pravi. V inačici za wii U ni opletanja z wiimotom, temveč režeš in lokomeriš z gamepadom ali pro controllerjem. Malce manj vzdušno, a blagodejno za zapestje. 

Ah, Epona, ljuba stara prijateljica. Kar nekaj potrpljenja je treba, da se navadiš tvoje okornosti iz že malce minule dobe iger. Ne rezgeči, no – kar je res, je res!

Renčanje po mraku
Vendar je učenje kozjih molitvic v človeški obliki le pol slike, saj Princess vpelje spreminjanje v volka, ki dolgo edini omogoča vstop v senčna območja. Gre za sr­di­to, elegantno zverinico, ki kremplja in grize po teč­no­bah, sledi vonjem, koplje po zemlji in vidi umrle. Na hrbtu nosi pritlikavo mrakobno bitje Midno, za katero ni čisto jasno, ali je pozitivka ali negativka. Link in volk sta sprva ostro ločena, kasneje pa je moč med formama prehajati po mili volji, kar prispeva k še bolj razgibanim ugankam tako v ječah kot v nadsvetu. Ta je glede na Ocarino obdarjen s številnimi novimi in prenov­ljenimi starimi lokacijami, tako da očitki o reciklaži ne držijo. Navsezadnje je zgodba kljub standardni metaforiki najbolj otipljiva med Zeldami pred Skyward Swordom, dočim je estetika samosvoja. Ocarinina klasična srednjeveška pravljičnost se pomeša s ZF-futurizmom in dasi je slog nekaterim mrzek, se ga sam ne morem nagledati. Tudi zato, ker so ječe odete v lepšo igro svetlobe in senc, kar jih pomlajuje. 

Dočim te je v Ocarini spremljala nedolžniško pravičniška Navi, je v Princesi tvoja kompanjonka mrakobna Midna. Ker ni pridna, je tolikanj bolj zanimiva.

Nič ne skrbi, Twilight Princess ni oteta veličastnih poglavarskih obračunov s silnimi beštijami. Mirni začetek v odročni vasici je pravzaprav zelo varljiv!

Je pa res, da so leta pustila pečat. Svet med lokacijami je kljub ostrejšim teksturam oglat in pust. Navzlic nekaj več trave in drevja ni primerjave s kakšnim Witcherjem 3 kot primerom sodobne odprtosvetovne fantazijade. V račun je treba takisto vzeti okorne like, naj gre za Linka ali Epono. Uganke bi lahko bile še naprednejše in manj povezane z Ocarino, kajti iz A Link to the Past si Princesa sposodi potovanje skozi čas, ki ga ne izkoristi za puzle. In vedi, da je nekaj začetnih ekstra zaspanih, nakar te špil sčasoma docela prepusti lastni iniciativi brez vodenja za roko. Za smrti nisi kruto kaznovan in vojskovanje ni ravno zahtevno, tako da naj izziva iščoči zakurblajo novi herojski način.

Takile prizori glasno govorijo, da se podoba kljub predelanim teksturam ne posoja najbolje letu 2016. Če bi hoteli res nov učinek, bi se morali lotiti geometrije.

Drago, vendar …
HD-obnova klasike bi bila vsekakor lahko boljša. Teksturna ostrina in svetlobni učinki podobo spehajo nekaj let naprej, vendar se je postarala slabše kot Wind Wakerjeva flehnatost. Niso obnovili sintetizirane glasbe, ki jo rešuje melodičnost, in dodali niso nobenega dokumentarnega materiala. Taki bonbončki bi veliko pridodali k vrednosti in omogočili vpogled v ozadje izdelave, kar bi bilo za fane neprecenljivo – in navsezadnje so prav oni tisti, ki bodo pokupili največ izvodov. A Japonci za take prijeme žal ne marajo. Namesto tega so poskrbeli za več elegance: v volka se spremeniš ins­tantno, za transformacijo vanj potrebuješ manj senč­nih solz, laže je manevrirati pod vodo. No, edina prava novost je ločena ječa Cave of Shadows za volkca, za katero pa nucaš ustreznega amiiba in je le niz ne preveč posrečenih bojnih izzivov v duhamornem okolju. 50 evrov za normalno in 60 za posebno edicijo je zato pre­drago. A po drugi strani igra ostaja nekaj posebnega in njena temačna magija še zmerom učinkuje.

Zelda: Twilight Princess HD
Nintendo za wii u
objavljeno: Joker 274
maj 2016