Revija Joker - Monster Hunter 4 Ultimate

IGROVJE
stranka » igrovje » 3DS » Monster Hunter 4 Ultimate
Monster Hunter 4 Ultimate

Sneti je zgrizen, potacan, z repom sunjen in poscan. A zadovoljen.

Dragon Quest, BlazBlue, Dynasty Warriors, Fatal Frame. Kaj imajo te žanrsko različne serije skupnega? To, da izvirajo iz Japonske in so si pri nas izrezbarile le majhno tržno nišo, bistveno manjšo kot doma in na otakujsko številčnem zahodu. Nič drugače ni s tokijsko konzolno težko­kate­gor­nico Monster Hunter, ki na rodni grudi žanje milijonsko prodajo. Uspešna je takisto v ZDA in razvitem delu EU, pri nas pa jo nabijajo le redki. Po eni strani je to škoda, saj gre za samosvoje akcijske frpje, ki poudarjajo lov na velike pošasti, kar bi lovsko navdahnjenemu narodu pod Alpami moralo sesti. Po drugi pa smo si črnogledi Slovenci s tem prihranili eno večjih frustracij v svetu iger, kar je gotovo blagodejno vplivalo na naš BDP. Samo pozna se še ne.

MH4U ni takoj dojemljiva, ki bi nudila instantno zadovoljstvo. V učenje borilnega sistema in jaganje takihle zavrov moraš vložiti dosti tuda. A če klikne …


Dežela jage
Vsekakor igre iz te serije terjajo nezanemarljiv vložek truda in časa. Drkamožna kratkost marsikatere naloge, ki je je konec v četrt ali pol ure, je varljiva, kajti sto ur za MH-fane še ni znak prave predanosti. Pogovarjati se začnemo šele pri dvakrat toliko, kar se sk­la­da s krovno sestavo. Kleč Monster Hunterjev je namreč v tem, da kot lovec v fantazijski, z dinozavrskimi bešti­ja­mi naphani deželi loviš vse večji plen. Pravzaprav gre za niz šefovskih bojev s starodavno poanto: bodi dovolj dober ali umri. Če zmaguješ, dobivaš sestavine za vse boljšo opremo. Ta je edino, za kar v pogledu od zadaj garaš, saj lik sam po sebi nima statistik. 
Ker surovine ne padajo s stoodstotno verjetnostjo, moraš na podobno jago dostikrat po večkrat, kar diši po tlaki. A ker je v bojnem sistemu toliko nians in globine, to ni grind, marveč trening za utrjevanje sp­retnosti. Ko naposled sesuješ tistega gromozanskega, hitrega, krvoločnega ali s pomagači obdanega reptila, ki te je prej ducatkrat zmlel, se občutek primerja z maločim v svetu videoiger. Najbolj z Dark Souls in ni čudno, da med njima stalno vlečejo vzporednice, saj sta si po filozofiji zelo podobni.  

Špil vsebuje kar štirinajst vrst orožij, od večjih in manjših mečev prek macol in sekir do streljalnikov, in vsako je edinstveno tako po učinkih kot tehniki uporabe. V navezi s številnimi ščiti, večdelnimi oklepi in vrstami streliva je priložnosti za prilagajanje nič­ko­liko. Zato ne izbereš poklica, mar­več si ga z izbiro ter nadgrajevanjem orožij in opreme ustvariš sam. Krepela se sproti krhajo in praznijo, bojevniku pa pojemata tako življenjska moč kot kondicija. 
In daleč od tega, da lahko kar uletiš in brezglavo mlatiš. Celo nizkonivojski plen te ob neprevidnosti ugonobi po hitrem postopku, zato so obračuni bolj kot kr­vave razpaljotke preizkusi vzdržljivosti, polni izmikanja in predvidevanja. Tudi zato, ker ti zna načeti pošastek, ob katerem ne vidiš črte z energijo, uiti, nakar ga iščeš po danem prizorišču, vedno sestavljenem iz ločenih, nepremočrtno povezanih lokacij. 

Jurski svet
MH4 Ultimate ohrani vse našteto. Na razočaranje tis­tih, ki so upali na bolj spreten lik, k temu spada dokaj okorno premikanje. Kljub lahki opremi junak ostaja podoben vitezu, k čemur svoje prispeva nerodno sukanje kamere s križcem ali ščegijem na new 3DSu. Nekateri bentijo še nad ukinitvijo podvodnega bojevanja in tem, da zgodbe ni nič več kot ponavadi. 
Je že tako, da se štirica osredotoča na tisto, kar si lovci na pošasti najbolj želijo – zasledovanje in klanje monstrumov po uveljavljenem kopitu. S tem igra spomni na prav tako Capcomov Street Fighter, ki je na svojem področju inštitucija. Zato je nesmiselno pri­čakovati, da se bodo osnove količkaj bistveno sp­remenile. Inovacije gre iskati v piljenju in razširitvi obstoječih sistemov ter količinskih dopolnitvah. Tako je v igri dvoje svežih, kompleksnih orožij – charge blade, kjer menjavaš med mečem s ščitom in sekiro, ter insect glaive, ki omogoča različne razdalje napada in klicanje pomočniške žuželke. Prav tako dobiš par zabavnih mačjelikih kompanjonov, boljši inventar, manj zakomplicirano vaško udejstvovanje in najmanj problematičen spletni multiplayer doslej. Čeprav je še zmerom najboljši lokalni oziroma je pri internetnem nujno vzpostavljanje ločene glasovne povezave, na primer čez Skype, štirica omogoča hit­ro tvorjenje štiričlanskih druščin za grupne pogrome nad pošastki. 

Teh je 98 vrst, petindvajset več kot v 3U, vendar štos ni le v količini. Monstrumi so enako ključnega pomena kakor novi liki v pretepačini ali modusi v več­ig­ralski streljanki. Capcom si sicer zasluži grajo zaradi plazu tekstovnih informacij, obilice menijev, poudarjanja rutinskega nabiralništva in včasih res nerodnega gibanja. A ko se v grafično slastni okolici zapleteš v boje z naprednejšimi zavri, si za trud nagrajen s fluidnostjo in vznemirljivostjo, kakršno ponudi bore malo drugih špilov. Vzorci gibanja zveri, ki vihrajo okrog tebe, te naskakujejo, kličejo sotrpine in te kurijo z ognjem, so še zanimivejši in izzivalnejši kot poprej. Hkrati pa številni zmajelikeži delujejo nadmočno naravno. Sploh če so v skupini, kjer očitno vladajo kastni sistemi. Pri težavnejših sitnobah pride do izraza vertikalnost stopenj, ki se bolj raztezajo v višino kot v MH3U in omogočajo skoke na hrbte plena. Še bolj kot prej pa je važno, da ima večigralska druščina jasno razdeljene vloge in da vsak počne tisto, kar mora, sicer je obračuna vse prehitro konec.  

Škoda, da so štirico omejili na 3DS, ki sicer ohranja zgledno gladkost. Na velikem teveju bi bil lov tolikanj bolj uživantski. Imajo pa Azijci svoj MH Online.

Jadranki Juras v brk
O Monster Hunterju 4 Ultimate, njegovih tehnikah, prijemih, detajlih in favni bi se dalo naškrabati celo knjigo. Za naše potrebe bo dovolj napisano in ta mod­rost: ničesar ne boš ulovil zlahka, toda tisto, kar boš, si bo zaslužilo mesto na trofejnem zidu. V sobi si lahko narediš pravega. Upravičen boš do njega.

Monster Hunter 4 Ultimate
Capcom za 3DS
objavljeno: Joker 261
april 2015

84