Revija Joker - Fire Emblem Fates

IGROVJE
stranka » igrovje » 3DS » Fire Emblem Fates
Fire Emblem Fates

Sneti pridrsa v Usode, ki mu ne zavdajo z žlehtnobo, temveč z lenobo.

Očansko stara je potezna strateška serija Fire Emblem z venomer srednjeveško fantazijsko tematiko. Začela se je leta 1990 na NESu in doslej na Nintendovih sobnih in ročnih sistemih dosegla cifro dvanajst, ne upoštevaje odvrtke. In kakor je za take starodavnosti značilno, je tradicija tako njena moč kot Ahilova peta.

Enote po kvadratkih premikaš iz nagnjene ptičje perspektive. Bojno obračunajo v animiranem spopadu, kar lahko izklopiš.

Težke odločitve 
Zgodba je od nekdaj važen del Ognjenih simbolov in tale nova je najobsežnejša doslej. Spremljamo hrabro dečvo Corrin, ki odrašča v kraljestvu Nohr, a je v resnici potomka vladarske familije iz sosednje dežele Hoshido. Na polnoletnost se mora odločiti, ob kom bo nadaljevala – krušnih ali pravih starših, znanih ali neznanih bratih, sestrah, prijateljih. V vsakem primeru jo bo pot vodila skozi mnoge okoliške kraje, od samotnih vasi in gorskih previsov do templja ter mesta. Sodelovala bo v številnih bitkah in nebroju debat v obliki tekstovnih oblačkov ter statičnih slik. Le nekaj je animejskih vmesnih animacij, ki razveselijo s slogom, glasbo in petjem. 
Vse v zvezi s štorijo je sicer moč preskočiti in nikomur ne zamerim, če se bo občasno zatekel k temu. Besedila je ogromno, a nemalokrat se zdi, da fabula stopica na mestu. Bolj kot njen razvoj in poanta avtorje namreč zanimajo odnosi med številnimi liki. Ti niso le brezimne enote za na bojno polje, temveč imajo imena, obraze, lastnosti, orožja, veščine … So tvoji kolegi, sčasoma celo prijatelji, in žal ti je njihove pogibeli, če igraš z vključeno stalno smrtjo. Tedaj v emblemovski tradiciji izginejo za vekomaj, po čemer je serija znana. Saj veš – L + R + start = reset! 

Ni pa v skladu z zakoličenimi smernicami to, da  špil na krovni ravni vpelje razcep na dvoje samosvojih polovic, nakar se dotični s tretjim kosom združita v zajetno celoto. Corrin namreč dokaj zgodaj izbere, po kateri poti bo nadaljevala. Poveže se lahko z dobričinami ali zavojevalci in tako zakoliči nadaljnjo pot ter pripoved. Vendar se to ne zgodi v okviru iste igre, temveč moraš imeti pravo verzijo. To sta Birth­right, kjer se punca postavi na stran Hoshida, ali Conquest, kjer ostane v Nohru. Alternativni način je spletni nakup DLCja z eno ali drugo polovico ali tret­jo platjo, Revelation. V njej se ne odločiš ne za Hoshi­do ne za Nohr, dobiš pa dodaten vpogled v oboje. 

Bojevnikom je moč čez čas spremeniti poklic, ki segajo od paladinov in zdravilcev do nebesnih videzov, samurajev in nindž. Vsaka stran ima par samosvojih.

Nisem tega že igral?
Svetlejši Birthright in temnejši Conquest, ki ima vsekakor odraslejšo in manj limonadasto štorijo, prinašata vsak svoje vzdušje in poanto ter lepo prepletata osebe, ki jih zdaj srečaš kot prijatelje in nato kot sovražnike oziroma nevtralce. Odnosi med njimi so bogati in raznoliki v slogu Biowarovih frpjev – da, možne so istospolne zveze :). To se v igranje prenaša tako, da liki, ki so se povezali s pogovori in flirtanjem, v bitkah bolje sodelujejo. Je pa res, da je treba vložiti obilico časa v branje nemalokrat razvlečenega in banalnega čveka. 
Toda za razliko od te 'avantgarde' je Fates na bojnem polju klasičen, drugače uravnotežen Fire Emblem. Inačica Birthright celo na višjih težavnostih in s permadeathom vsebuje dokaj lagodne spopade, skozi katere se je moč prebiti z generalsko spretnostjo ali tlako. Poznavalcem serije in trdojedrne­žem namenjeni Conquest pa zaničuje grind in krepko poviša zahtevnost, kar je najlepše vidno v bitkah, ki jih izkusiš z ene in druge strani. To je kul, tako kot nemalo orožij (ki se tokrat ne kvarijo), poklicev in interakcij med njimi. Novost je ločen grad, ki ga sp­roti polniš z zgradbami, v njem krepiš osebe in igraš miniigre. A kakor mnogo drugega je utrdba fasada brez prave igralne in taktične vrednosti. Enote v vmesnih debatah ne pridobijo tolikšnih sodelovalnih bonusov, da bi z njimi splačalo truditi, in vpliv terena je majhen, vključno s sprožilniki, ki povzročijo, da neko področje postane nevarno ali zdravilno. 
Izven teh svežih prijemov, ki to niti niso, Fates ponavlja gradnike, ki mnogo bolj pripadajo preteklosti kot sedanjosti. Od enostavnega sistema papir – kamen – škarje za vplive orožij in klas prek zastarelega premikanja vsake enote posebej do nadvse rudimentarne umetne pameti. Bolje je v spletnem več­ig­ralstvu, ki pa se odvija na borih petih zemljevidih in za en sam obračun terja celo večnost. Nekaj misij v kampanji izstopa, lasti v Conquestu, toda na drugi strani vage je kup rutinskih, ki jih preigraš napol miže. Ure so se mi zato dostikrat vlekle.

Ne manjka niti debat na bojnem polju, ocenjeni izid spopada pa si lahko ogledaš vnaprej.

Utrujeno znamenje
Razdeljenost zgodbe na več pogledov je dobrodošla in taktična raznolikost spodobna. Vendar taka zasnova precej zviša ceno, kajti dodatni epizodi staneta po krepkih 20 evrov. Kompleten paket tako stane 80 apoenov, kar je preveč. Za nameček Nintendo pridobitniško trži kup malih DLC-kart in izzivov, ki povečini niso vredni dveh evrov, kolikor hočejo za slehernega. Škoda, kajti z več igralne inovacije in manj grde monetizacije bi lahko Fire Emblem končno postal relevanten za strategije in igre na splošno, ne da se predvsem udinja ljubiteljem in drsi v povprečje. 

Fire Emblem Fates
Nintendo za 3DS
objavljeno: Joker 277
avgust 2016

76