Revija Joker - Gwent

IGROVJE
Gwent

Iz digitalnih iger s kartami se dela stelja, a Gwent je nekaj posebnega. Ne opira se na Magic: The Gathering, niti ne terja razporejanja figuric po polju. Sneti nagne štamprle vodke in si ogleda poljsko igro, s katero se je ukvarjal belolasi čarovnikar Geralt, zdaj pa že koraka v e-šport.

Junak znamenite serije Witcher stopi v krčmo, sede za mizo v kotu in si naroči žolto pivce. Toda mirno srebanje mu ni usojeno, kajti nemudoma se predenj ustopi hrust, čigar senca v celoti prekrije legendarnega uničevalca pošasti. Geralt se ozre kvišku in se z mačjimi očmi zastrmi v plečatega izzivača, ki ima čeljust oblike nakovala in na okrutnih ustnah prezirljiv nasmešek. Lopatasta dlan nekaj jemlje izza hrbta, a ne hitreje od ča­ro­vnikarja, ki bliskovito kot kača seže v bisago in iz nje privleče … kupček kart?!

Ob čudovitih ilustracijah, ki se jih naužiješ na zaslonu z zbirko, visi prapor frakcije in stoji cifra. Zmagovalec je tisti, ki ima na koncu največji seštevek.

Pošasti in slikice
Ogromni evropski erpege Witcher 3: Wild Hunt ne se­stoji le iz raziskovanja odprtega sveta in garbanja monstrumov, temveč skriva nemalo postranskega početja. Sem sodi igra s kartami gwent, špil v špilu, ki so ga vdelali namesto kockanja iz enice in dvojke. Smisel je v tem, da s polaganjem kart, na katerih je številka, koncem runde prideš do večjega seštevka kot nasprotnik. Preprosto, a zanimivo in privlačno idejo so ustvarjalci sestavili iz lastnega navdiha in številnih obstoječih na­miznic, od Netrunnerja in Condottierja do dobre stare 'vojne', ki smo se jo šli kot otroci. Sapkowskove knjige gwent sicer omenjajo kot "šk­ratjo igro, pri kateri pora­ženca na­šeš­kajo", a natančnega opisa ne podajo. 
Zanesenjaško malo moštvo se ni zavedalo, v kaj se spuš­ča. Začetno idejo so morali šefu konkretizirati v treh dneh, nakar je odobritev privedla do obilice dela v prostem času. Kakšna naivnost! A slično nedolžen je igralec Witcherja 3, ki bi si rad s premagovanjem raznih likov prisvojil vse karte. Teh je več kot dvesto in so razmetane po igralnem svetu. Razdrob­ljenosti navzlic se je zadevščina nekaterim tako priljubila, da sploh niso več kvestali, marveč so samo še iskali karte za kolekcijo. Od tod ni bilo daleč do samostojnega, prilagojenega Gwenta, ki stopa v boj s Hearthstonom, Elder Scrolls: Legends in ostalimi računalniškimi kvartopirijadami. 

Prizor boja v polnem razmahu. Oba sva napolnila vse tri pasove, jaz sem na linijo za pehoto fasal meglo, ki sproti poškoduje enote, in obema zmanjkuje kart. Zdaj se bo pokazalo, kdo je bolje taktiziral.

Voda v škornju 
V jedru Gwent oponaša srednjeveško vojskovanje, ki ga začini z nekaj fantazije. Igralca v roko dobita ducat kart in pred njima se izriše bojno polje, na vsaki strani razdeljeno na tri pasove: za pehoto spredaj, strelce v sredini in oblegovalne naprave zadaj. Vsako izmeno je moč vanje postaviti enega ustreznega podanika ali uporabiti posamično karto z urokom, nakar je na vrsti tekmec. Igralca nimata portreta, ki bi ga napadala, temveč vsak svojega generala s posebej močno sposobnostjo, uporabno le enkrat v celotnem obračunu. Glavna finta je, da ima vsaka karta na plošči številčno vrednost, ki je ključnega pomena za zmago. Ko enemu od sprtežev zmanjka kart ali se odloči, da bo preskočil potezo, zmaga tisti, ki ima večji seštevek vrednosti kart na plošči. Rezultata obeh se sproti beležita na levi, da veš, pri čem si. 
Za uspeh so bistveni predvsem učinki kart pri vstopu v igro. Enote, med katerimi skladno z izročilom Witcherja najdemo tako viteze, katapulte in vikinške ladje kot krvosese in harpije, tipično nekoga poškodujejo, ozdravijo ali okrepijo. Prav tako znajo bildati kamerade v decku in jih povleči v roko, jih žrtvovati, ustvariti zasedo in še marsikaj. Uroki pa dodajo oklepe in cimprajo vremenske razmere, ki vsako izmeno poškodujejo enote na določenem pasu. Zaradi tega razporejanje po pasovih ni trivialno, razen če si snopič naphaš s podobicami, ki razhajkajo led, meglo, dež in poplavo. A na ta rovaš zmanjšaš verjetnost potega bitij oziroma ključnih, močnejših kart. Mednje sodijo predvsem srebrne, ki jih lahko imaš šest, in zlate, ki so omejene na četverico. Tu srečaš znane witcherske frise, od kraljične Ciri prek gozdne ba­bure Morenn do navadnega Geralta in njegove og­njene ('igni') variante. Ter celo zvestega kljuseta Roacha!

Pri ustvarjanju deckov opaziš, koliko pristopov že zdaj omogoča Gwent. Odmetavanje kart, krepitev ranjencev, tech podobe, interakcija z britofom, zaklep podobic, plemena, kot so škratje in piratje …

Ne popreproščeno
Na izid vpliva še mnogo drugih dejavnikov. Kupček je lahko narejen iz nevtralnih kart in tistih, ki pripadajo eni od petih frakcij s prednostmi in slabostmi (glej okvir). Potem je tu vrstni red igranja podobic, ki za spremembo ni vezan na mano, temveč lahko katerokoli vržeš kadarkoli, upoštevaje omejitev ene na potezo. Tako lahko najprej prileti čarovnikar za 10 in šele potem neki strelci za 3. In ključna je razdelitev na tri runde, saj ob prehodu v drugo dobiš v roko le dve karti, ko pride tretja, pa eno samo. Zato ni redko, da zadnjo odloči prgišče bistro odigranih enot. Bojevniki gredo med rundami na pokopališče, toda nekateri preživijo in omogočijo začetno prednost v točkah. Najteže in najbolj imenitno pa je nasprotnika prisiliti, da porabi več kart kot ti. Včasih predaš rundo, nakar zmagaš bitko, saj si z danimi viri dosegel več kot tekmec. Če denimo spočetka ne izkoristiš herojske moči in igraš zlatih oziroma silnih podobic, je več možnosti, da boš triumfiral v končnici. Občutek pri uspehu po tovrstnem manevriranju je sijajen, a taktiziranju navzlic spori redko trajajo več kot deset minut, kar ohranja udarnost. 
Je pa Gwent na otip manj vznemirljiv kot Hearthstone in Legends, celo kot Hex. Ilustracije na kartah koreninijo v realnosti in tolmunsko umirjeni, slovanski magičnosti knjig Andreja Sapkowskega ter CD Projektovih iger. Enote sicer ob priklicu kaj povedo in slike na dražjih inačicah, ustreznicah Vigenj­štaj­novih zlatih kart, so krasno 3D-animirane. Toda glede na Blizzardovo škatlo igrač je vse skupaj precej statično. Tudi zato, ker se večina enot po postavitvi ne udejstvuje več, marveč ždijo in se spreminjajo samo cifre na njih. Taka umirjenost odraža temeljno nrav špila, ki ni zelo odvisen od sreče. Ta ima vp­liv, a z modro sestavo decka in upoštevanjem ma­tematike ter statistike je mogoče nanjo konkretno vplivati. Navsezadnje naključja brzda že to, da imaš v roki hkrati vse karte za dano izmeno in da bo­re malo kart vpliva na celotno ploščo. S tem se zmanjša žurerskost spletnih ogledov in začetniškega udejstvovanja, zveča pa privlačnost resnega, poglobljenega igranja.

Dobra gwentilacija
Kakor ostale kvartaščine je Gwent brezplačen, najdeš ga na Gog.com, verziji za PS4 in XBO pa v njunih štacunah. Zazdaj je v beti, vendar ga redno nadgrajujejo in pripravljajo na uradno splovitev. Učiš se prek v redu tutoriala in vadbenih bojev, karte pa počasi kupuješ v zameno za valuto, ki jo prejemaš za igranje, ali jih hitro dobiš z odštetjem pravega cekina. Prve dobiš kar obilo, sličic pa zazdaj še ni cela množica, tako da si lahko relativno hitro ustvariš solidno kolekcijo. Bolj kot z nedeljske siliš na tekmovalno lestvico, bolj jo boš potreboval. Menjavanje žal ni omogočeno, saj gre za CCG in ne TCG, in velika škoda je, da ni telefonske inačice. A izdajateljevi apetiti so veliki: šušlja se o mobilnem klientu, kmalu pride velika razširitev Thronebreaker z zgodbeno kampanjo, v kateri bomo z likom hodili po širnem zemljevidu, in vzpostavili so e-športno ligo s kvalifikacijami in turnirji, kjer nagrade niso zanemarljive. Tisti na Gamescomu je imel sklad v višini 25.000 $, kar ni tako malo. Dasi je področje zasi­če­no, skupaj z avtorji verjamem v uspeh, saj je poljska varianta zlodjevih digitalnih podobic resnično zanimiva.

Pošasti, proti katerim se borijo moji 'vikingi', se rade krepijo z medsebojnim žretjem ter uporabljajo vremen­ske neprilike, kot je zmrzal. Še dobro, da imam dosti oblegovalnih naprav, saj sta prednji liniji zmrznjeni.


Gwent
CD Projekt za pc, playstation 4, xbox one
objavljeno: Joker 289
avgust 2017

okvirčki:

Frakcije