Revija Joker - Wonder Boy: The Dragons's Trap

IGROVJE
stranka » igrovje » switch » Wonder Boy: The Dragons's Trap
Wonder Boy: The Dragons's Trap

Sneti

"Joooj, a morava še enkrat od začetka?" reče mali, ko opazuje mojo vnovično pogibel. IgroAti ima seveda takoj na jeziku nauk: "Že, ampak zdaj veva, kje so nevarnosti, bolje se bova pripravila, poskusila znova in na kraju nama bo uspelo, boš videl!" Zasvetijo se mu oči. Zanj to pomeni še več prisotnosti v moji igralni čumnati ob finem špilu, v katerem uživava oba. Zame pa nadaljnje občudovanje skoraj trideset let starega dizajna, ki se je postaral v redkih ozirih.

Dragon\'s Trap je fina stranskorisna igra, katere smisel ni le v skakanju in boju z navadnimi sovragi in takimile šefi, kot je spodnji kroks. Dosti je tudi raziskovanja.

Dragon's Trap je sprva izšel leta 1989 na mega drivovem predhodniku, Seginem master systemu, ki je bil v Evropi kar popularen. Lastnikom slednjega se je prikupil z odprto zasnovo, ki ji danes rečemo metroidvanijska – prostran svet, ki ga odstiraš z nabiranjem robe in sposobnosti. Pa s simpatičnim protagonistom, človekolikim zmajčkom, v katerega je junaka spremenil strašni robotski lintvern na kraju Monster Worlda. In s posrečeno mešanico od strani gledanega raziskovanja, skakanja, bojevanja, erpegejskega razvoja ter pretvorbe v različne živalske oblike. Vse to v pretežno nespremenjeni obliki velja še danes, saj fanovski evropski razvijalci Lizardcube v navezi z izvirnimi japonskimi avtorji v osnovi niso storili drugega, kot da so na staro podlago poveznili bistveno ličnejšo grafično tuniko. Navsezadnje stara črkovno-številčna gesla še vedno delujejo! (Šifre je prvenec uporabljal namesto snemanja pozicije in četudi je slednje zdaj prisotno, jih niso izrezali.) S pritiskom na gumb je moč med njima menjavati in se diviti prekrasnim, ročno izrisanim scenam z nepopisno več detajli kot njega dni. Slične dodelave je bila deležna krasna muzika z novim inštrumentalnim aranžmajem, ob kateri si ne moreš kaj, da se ne bi pozibaval in tapkal z nogo. Resda ni dokumentarnega materiala, kot je zvočni komentar, vendar zadostuje občutek, kako iz novinke na vsakem koraku buhti ljubezen do originala. 

Ta ni iz trte izvita, saj Zmajska past po vsem tem času še vedno navduši. Iz vasi z nekaj trgovinami se odpraviš v svet iskat dodatne življenjske srčke in denarce od potolčenih sovražničkov, ki jih porabiš za boljše meče, oklepe in ščite. S preciznim skakanjem, ki zaradi inercije in kar težkega lika ni tako enostavno, se prebijaš mimo zvito nameščenih platform, okoljskih nevarnosti v slogu lave in špic v tleh, ter uničuješ domišljijsko floro & favno, ki ti streže po lajfu: okostnjake, kiklope, razborite sončnice, lignje, oblačke, arabske duhove… Sleherni pade že po prgišču zadetkov, a kleč itak ni v kompleksnem boju, marveč v spretnosti, da poskakujoči, švigajoči in streljajoči golazni zadaš smrtonosni udarec v ravno pravem trenutku. Več kazni prenesejo šefi, ki so variacije na zmajsko temo, naj gre za mumijskega, ki frči, ali rudniškega, ki se skriva pod tlemi in napada izpod njih. Njihovi vzorci niso zakomplicirani in občutljivih točk ni težko najti, ampak spet je vic v tajmingu in izvedbi. Ko padejo, za sabo pustijo sposobnost levitve v novo žival. Šestero jih je: miš pleza po stropih in stenah, piraja plava, lev tolče z mečem … Sveže forme omogočajo dostop do novih nivojev ter prej odrezanih delov stopenj in čeprav svobodno menjavanje dolgo ni omogočeno, je igranje z vsako bistveno drugačno od prejšnje. Ne le po naravnih danostih, marveč po krepelih (zmaj bruha ogenj, mišek opeta z rezilom …) in odpornosti na okolico. Vlogo imajo tudi sproti pobrani predmeti, ki lajšajo spopade, od puščic, ki jih prožiš navpično, do ognjenih krogel in bumerangov. 

Nove podobe, ki je direktno poveznjena na staro, a še vedno aktualno vsebino, kar ne morem prehvaliti. Poglej bogastvo ozadij in izraznost staromodno stripovskih likov!

Vse to pride prav, kajti čeravno v rimejku po smrti obdržiš nabrane solde in izbiraš med tremi težavnostmi, niti najnižja ni lahka. Sovragi ti znajo brzinsko izpiti energijo, saj je prisotna malce zoprna lastnost izvirnika, da tvoj lik na kratko obstane, ko ga zadenejo. Tako te capini včasih zaporedoma držijo v omedlevici in te izrinejo v prepad ali te preprosto ugonobijo. Po crkotu romaš v vas, od koder zna biti do šefa kar dolga pot, sploh zaradi vseh oživljenih nevarnosti, ki se jim je treba vnovič posvetiti. Toda z vajo, vztrajnostjo in vse boljšo opremo gre, in splača se potruditi. Že zaradi raznolikosti prizorišč in občutka, da se stalno izboljšuješ ter napreduješ. K temu doprinese manko zemljevida, saj z obiskovanjem razširjenih prizorišč v glavi rišeš lastnega. Sicer je res, da ni posebej privlačnih skrivnosti, zato zadostuje, če igro obrneš enkrat, kar ne bi smelo vzeti več kot sedem, osem ur. In metroidvanijski koncept je od leta '89 napredoval, Dragon's Trap pa je eden njegovih zgodnejših, enostavnejših predstavnikov. Toda če količkaj čislaš zvrst, svetujem, da pljuneš 20 evrov in izkusiš pravo klasiko v novi gloriji. Res je dobra! 

Miškasta forma omogoča oprijemanje karirastih površin. Tako zlezeš po stenah navzgor in obrnjen na glavo potuješ po stropu, vmes pa zbadaš z mečem. Pazi se, Tom!

Wonder Boy: The Dragons's Trap
DotEmu za pc, playstation 4, xbox one, switch
objavljeno: Joker 286
maj 2017