Revija Joker - Persona 4

IGROVJE
stranka » igrovje » playstation 2 » Persona 4
Persona 4

Kavbojc špega sošolkam pod mini­če in rešuje umore.

Paystation 2 še brca in pred kratkim je dospel nov biser za njegovo zvezdniško zbirko japonskih frpjev. Razvil ga je Atlus, ki počasi dosega kulten status z dostavljanjem številnih azijs­kih igranj domišljijskih vlog, med drugim Nippon Ichi­jevega niza Disgaea ... in serije Persona. Ta v naših logih nikoli ni bila pretirano znana, saj je zaradi več­jega poudarka na tamagočijastem druženju kot na bojevanju ugajala predvsem zapriseženim ljubiteljem tokijske (sub)kulture. Drugače sicer ne bo niti z njenim najnovejšim delom, ampak to, da levji delež Slovencev zanj ne bo maral, ne pomeni, da je slab. Nasprotno, po zelo solidni Personi 3 (J179, 80) so razvijalci serijo izpilili skorajda do popolnosti.

Liki so vse prej kot enobarvni. Kandži sicer fura pravomoškost, a je v bistvu prikrit toplovodar.

Veliko vlogo pri tem ima zgodba na izjemno visokem nivoju. V rižojedo predmestje k stricu in njegovi hčerki pride živet mestna srajca, brezimni heroj, nad katerim prevzameš nadzor. Že prvi dan bivanja postane jasno, da življenje na periferiji ne bo lagodno, saj se pripetita bizarna umora. Ko izgine seksi so­šol­ka in se okoliška policija izkaže za nesposobno, pobič zadevo vzame v svoje roke. Pridruži se mu skupinica vrstnikov, nakar z užitkom spremljaš, kako si začnejo počasi zaupati, vezi med njimi se utrjujejo in priča si osupljivemu razvoju likov, ki temelji na obilici krajših dialogov. Sploh ko družabniki po kakih štirih urah po­­časnega, dramskega začetka ugotovijo, da so umori povezani z vzporednim svetom znotraj televizijskih ekranov. Tam se je vsak nesrečnik primoran soočiti s potlačenim temačnim delom svojega jaza in ga sprejeti kot del sebe. Morilec namreč deluje tako, da žrtve pahne v vzporedni svet, naša vesela druščina pa ima nekaj tednov časa, da ga najde, se spopade s črnim delom njegove osebnosti in žrtev prisili, da se sprijazni s svojo hudobno stranjo. Trpini se tako ne le og­nejo smrti, ampak na svojo stran pridobijo utelešenje svojega ega, Persono, ki jo nato uporabljajo v boju s sencami, ki na druščino prežijo v vzporednem svetu.

Dogajanje v boju lahko pohitriš, nakar vsa druščina uporab­lja le osnovni napad. Nepriporočljivo zavoljo težavnosti.

Zgodba ima tolikanj večji pomen, ker je nadvse prepletena z igranjem. Po prvih pe­tih urah ti postane jasno, da ne bo šlo za tradicionalen japonski frp, akoravno večinoma spremljaš dolge, na prvi pogled nepomembne dialoge. Hec je v tem, da se Persona 4 tako rada bavi z liki in njihovim vsakdanjim živ­ljenjem. Na srečo se na like zlahka navežeš, saj so dialogi polni humorja in življenjskosti. Tudi govorjeni so odlično in ko lik bruhne v smeh, je ta dejansko nalezljiv. Vse to je še kako pomembno, če veš, da druženje in pogovarjanje predstavljata tri četrtine igranja.
Dogajanje traja eno šolsko leto, v katerem je krovni cilj odkriti podleža, ki se skriva za umori. Igranje poteka nekako tako. Zjutraj se zbudiš in greš v šolo. Če sodeluješ pri pouku in pomagaš so­šol­cem, pridobiš na znanju in izra­ža­nju. Popoldne in zvečer imaš čas za popoldansko in ve­čer­no dejavnost, pri čemer lahko čas preživiš s prijateljem, od­ideš v mesto po nakupih, op­rav­­­­ljaš študentsko delo, igraš košarko, loviš ribe ... Razen ribarjenja, ki ni omembe vredno, to niso mini igre, temveč dialogi. Možnosti je malo morje in vsako dejavnost spremljata lušten dialog ter nagrada v obliki osebnostne rasti. Dru­ženje izboljšuje družbene vezi, medtem ko službe prinesejo denar, znanje ter pridnost. Vse to je pomembno za napredovanje. Z dovoljšnjo merico poguma bo na primer poglabljanje družbenih vezi lažje, saj boš lahko v dialogu izbral bolj direkten odgovor, z določeno me­ro pridnosti boš lahko dobil boljšo službo, z veliko učenja boš dobro pisal izpite, s čimer si boš zagotovil spoštovanje v očeh vrstnikov ...

Podoba je mestoma čudovita. Sploh je hvalevreden minimalističen, stiliziran dizajn tako menijev kot okolij in likov.

Persona 4
Atlus / Square Enix za playstation 2
objavljeno: Joker 192
julij 2009

90